onsdag 14. september 2011

Uri, Helene "Den rettferdige"

En flott historie, meget godt fortalt og nydelig komponert forteller teknisk . En historie som egentlig kunne ha skjedd/rammet  hvem som helst og som gjør det til stadighet.
Tilfeldigheter som snur opp ned på livet til folk.

Boka handler om Karsten som har en elskerinne og kona oppdager dette. Derved  revner ekteskapet  med Marianne og historien om den gode far blir snudd på hodet til den onde overgriper. Alt han sier og gjør blir brukt mot han og han mister omsorgen for sine to døtre og må sitte inne. Den ene av døtrene blir han forent med tilslutt etter 15 år. Dette er gripende stoff, både følelsesmessig og det å bli dradd inn i den og at man vet at det skjer og at det rammer så utrolig mange mennesker på mange plan, ikke bare før men, hver dag.
 
Hvem har rett til å dømme hvem og på hvilke grunnlag?
Hvem er rettferdig i forhold til hva?

Jeg vil ikke ramse opp innholdet for det er uvesentlig, denne boka bør man lese!
Alle blir tapere etter å ha vært involvert i en slik historie som boka forteller om.

Jan Grønli leste lydboka, nydelig og jeg var fanget i den dag og natt. Gripende!
Spilletid 10timer 26 min fra 2009.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!