søndag 14. september 2014

Bokbloggertreff med bokbloggerpris utdeling!


 Her er gjengen som står bak bokblogger møte og som har gjort en kjempejobb med å få igang bokblogger prisen som deles ut for 1.ste gang i år.  Line, Silje, Gro, Elin, Lise og Rose-Marie. 
Takk til dere!

 Den ble holdt i kantina  til Aschehoug og der møtte ca 40 bokbloggere.
Det er tredje gang et slik møte holdes, mitt første.

 Vi ble bedt om å ha med max 5 bøker til bordet, etter quizen kunne vi plukke fra bordet.
Der var det mye spennende bøker og vanskelig å velge.

 En pause midt på dagen i nydelig høstsol ble tilbrakt på Karl Johan, hvor det var bokdag.

 På hovedscenen satt Støre og ble intervjuet om boka si, mens jeg ventet på

Carl Frode Tiller og hva han skulle si. 
Han virket litt sjenert og usikker i situasjonen til å begynne med, med fikk glimt i øyet og synes at det er morsomt at bøkene blir så godt mottatt. Han har aldri studert  psykiatri, han bare skriver om det sa han.


De Nominerte til Bokbloggerprisen var:
Klassen romaner:
Agnes Ravatn, "Fugletribulanalet, Herbjørg Wassmo, "Disse øyeblikk" og Roy Jacobsen "De usynlige"
Åpen klasse:
Siri Pettersen, "Odinsbarn", Ruth Lillegraven, "Urd" og Lisa Aisato, "Fugl"

 Lisa Aisoto var nominert med boka "Fugl" i åpen klasse
En billed barnebok med vakre tegninger og tekst.
Hun fortalte om hvordan bøkene hennes blir til, ved først tegne bilder også kommer historien.


Agnes Ravatn var nominert med boka "Fugletribunalet".


Siri Pettersen med boka "Odinsbarnet" var nominert i åpen klasse, og kommer med oppfølgeren
 "Råta" i oktober, vi gleder oss.
Ruth Lillegraven med "Urd", en diktsamling.

Vinnerne ble: 
Agnes Ravatn og Ruth Lillegraven vant i hver sin kategori, begge med bøker på nynorsk.
Gratulerer!
Ruth Lillegraven leste et vakkert dikt hun hadde skrevet om Herbjørg Wassmo over boka hennes "Disse øyeblikk". 
Dette diktet skulle jeg likt å ha, siden jeg jeg vil hedre Herbjørg med et smykke etterhvert til kvinneskikkelse prosjektet mitt. Særlig nå når jeg har fått midler til dette prosjektet fra Hedmark Fylkeskommune.

Når jeg satte meg på bussen hjem og så Oslo i sen kveldsol var jeg godt fornøyd med dagen og alt jeg har opplevd.

Jeg fikk med meg tre bøker hjem fra bordet, disse gleder jeg meg til å se mer på etterhvert.

Vil du lese mer og utfyllende om prisvinnerne og hvordan prisen ble til les dette hos Rose- Marie

7 kommentarer:

  1. Takk for i går Ingun.:) Kjempetriveli gå treffe deg. Jeg hørte også på Tiller i går.. Flott innlegg forresten.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det samme til deg. Nå vet man litt mer om menneskene bak bildene og det er hyggelig!
      Håper du ellers fikk et fint opphold i hovedstaden.

      Slett
  2. Jeg var også i Oslo sentrum på lørdag og fikk oppleve bøker og forfattere på Bokfestivalen.
    Det var nesten som 17. mai i Oslo, ettersom det også var Bondens Marked/Matmesse på Rådhusplassen.
    Synd at jeg ikke visste at du var i Oslo, så kunne vi ha fått to ord med hverandre.
    Du har lagt inn svar til meg på min blogg, takk for det. Du kan jo ta en tur på hytta mi også en gang det passer?!
    Går du tilbake til bloggen min, vil du se at jeg har oppdatert den, lagt ut mye viktig som jeg hadde uteglemt.
    Det handler mer om hvor sunne blåbærene er.
    Lykke til videre med alle dine gjøremål, aktiviteter og interesser! Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Så enig med deg, det var litt av et folkeliv i Oslo. At det var bondens marked samtidig viste jeg ikke.
      Jeg har fri på fredager, så suser du forbi Hamar på veg til hytta så si ifra.
      Kom innom meg og få en prat og en kopp kaffe. Det hadde vært koselig!

      Slett
  3. Det var så hyggelig å få hilst på deg på bokbloggertreffet! Jeg syntes liksom at jeg kjente deg litt fra før av, siden vi har fulgt hverandres blogger i noen år. :-)

    Morsomt at det var du som stakk av med Selvmords-boka til Leve! Det var jeg som hadde den med. Spennende å se om du liker den like godt som meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme Rose-Marie!
      Ja, den boka så så spennede ut når jeg leste bakpå, så anderledes.

      Slett
  4. Tenk at jeg satt ved samme bord som deg stort sett hele dagen og ikke koblet deg til Hamar, som jeg hadde tenkt ut på forhånd. Ai. Neste gang.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!