fredag 30. september 2016

Sjokk! Blogglista mi er vekk!


NB: Når man legger inn et nytt innlegg forsvinner blogg lista di!
  Så nå er det slutt med å leke seg rundt på blogger....

Dette har stått som opplysning lenge når man går inn på utforming, men jeg har ikke tenkt at det var blogg lista som forsvant.

Nå er det slutt på å se innleggene til hverandre uten å gå inn på hver enkelt sin side.
Blogg verden blir litt anderledes, ikke så enkel?????
Hvorfor stramme inn på fine tekniske finesser.

Jeg har iallefall funnet ut at man kan lage et tekst dokument og skrive ned huskeliste over blogger slik jeg har gjort på høyre side over mine egne blogger. Det vil ta sin tid å finne igjen alt og alle...


Snakk om å bli tatt på fersken og ikke fulgt bedre med på infoen......





ACAC92C5-5CC3-4D04-AC0B36D393A34740-03B3F89E-1698-4A45-9AF5E4B9C9A4289E

12 kommentarer:

  1. Det er jo kjedelig at de velger å ta vekke denne muligheten,men jeg ser at noen har bloggrullen der ennå så det er jo lov å håpe at det ikke skal forsvinne likevel? Men er det ikke mulighet å legge inn de bloggene du følger andre steder? Syntes å huske at jeg hadde en oversikt over bloggene jeg fulgte inne på "Skrivebordet" et sted og den var den listen jeg alltid brukte når jeg skulle besøke andre blogger og ikke den bloggrullen på siden? Men det er nå rart med det når man har lagt seg til en vane og det plutselig blir (ufrivillige) endringer så blir det litt kjedelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. De forsvinner ikke før man har publisert et nytt innlegg!
      Derfor kopier den du har før du publiserer

      Slett
  2. Jeg har wordpress og har ikke slik bloggrull i det hele tatt, men har en bloggoversikt slik som nevnt over, og da kommer det opp når de bloggene jeg følger har publisert et nytt innlegg. Men jeg forstår godt at det blir kjedelig for dere som er vant med å forholde dere til bloggrullen på siden i prinsippet blir det samme opplegg som det jeg bruker, bare at den er "inne i bloggen" og kan kun sees av den som eier bloggen.

    SvarSlett
  3. Dette var da helt utrolig merkelig! Hvorfor skal de gjøre noe så dumt!? Nå kjenner jeg at jeg blir sint!
    Det jeg opplevde da jeg la ut et innlegg i går, var at min egen blogg forsvant fra lista. Jeg måtte legge den inn på nytt.
    Dette gjør jo at man ikke får lyst å legge ut flere innlegg, for da forsvinner alle "vennene"! Håper det er en overgang mens de retter opp i noe, ellers skjønner jeg ingenting.

    Nå må jeg besøke alle bloggene jeg føler og legge igjen kommentarer før de forsvinner for meg!

    SvarSlett
  4. Hei, ja, jeg ser det. Da er det vel et blogspot.com-problem som flere har fått og som vi ikke kan gjøre noe med sjøl. Håper det løses snart! ....
    Så leser jeg her hos deg at de har opplyst om det. Merkelig at de fjerner noe som er så nyttig. De kunne heller tatt "Følger" lista for den benyttes av færre og færre. Hjelper det med et massivt press fra oss bloggere? Et opprop, en protestliste el l Go´høstferie Ingunn ;:OD) Håper værgudene er med oss...

    SvarSlett
  5. Hei igjen, da har jeg starta på å opprette ny bloggliste, får ta det som en høstrengjøring!

    SvarSlett
  6. Den advarselen skjønte eg ikkje meininga med, så eg berre fjerna meldinga. No forstår eg og no er det for seint.
    Vel. Eg tok jobben med å lage ny bloggliste, det tok meg kanskje 10 minuttar - så ingen big deal. Greit å få rydda litt også.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, da fikk jeg den opp igjen!Ikke alle men en del!

      Slett
  7. Tør nesten ikke si det, men hos meg er alt normalt. Hvorfor forandrer de på noe alle er fornøyd med? Det viktigste er jo at vi finner hverandre, og at nye aktører i bloggverden finner oss :) Ønsker deg en strålende helg Ingun!

    SvarSlett
  8. Jeg oppdaget også det i går og laget en tråd i facebokgruppa vår om det. Flere opplevde det samme, men ikke alle. Så man får bare lage en ny. Ellers så ligger bloggene man følger på innsiden av oversiktspanelet på blogger, der finner du dem igjen, men det er best å ha dem fremme på bloggen i tillegg, synes jeg.

    SvarSlett
  9. Jeg har sett en advarsel/info, men forsto det ikke på denne måten.
    Nå publiserte jeg nettopp et innlegg, må gå tilbake og se om noe har skjedd.
    Kjempedumt når de forandrer noe som fungerer godt! God helg! Hilsen Tove

    SvarSlett
  10. Jeg har fire egne blogger, som bare er mine. Det er kunn denne som ble rammet, men det gikk greit å få det på plass igjen også fikk jeg ryddet litt i alle de som ikke er mer. Merkelig opplegg dette her.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!