onsdag 24. mai 2017

Nå er jeg på veg med ny utstilling med Harriet Backer og mer til Nore og Uvdal bygdetun.

Et av Harriet Backer sin bilder fra "Barnedåp i Tanum kirke 1892"
Et bilde jeg brukte som inspirasjon til min stol, se lenkene under.

Så er jeg på vegen igjen med ny utstilling, ikke bare jeg med med mine Kunstnergruppe Taiga venner: Ingema Hoff, keramikk- skulptur og Ragnhild Arneberg, tekstil - maleri.
Denne gangen er det stolprosjektet og andre kvinnerelatert pynt som Brudekroner, søljer og osv som jeg  skal vises i Kornlageret i tilknytting til Uvdal Stavkirke.

Utstillingen skal stå fra 27 mai til medio august -17.

Litt morsomt at Gunnar Danbolt kommer å skal holde foredrag om Harriet Backer, 25 juni.
Se lenka under som sier litt mer.

http://www.middelalderuka.no/index.php/no/middelalderuka/utovere/59-pa-tidens-reise-stoppested-uvdal   Klippet er hentet fra Middelalderuka.no

I dag var jeg med klassen til Oslo , der vi balnt annet var på Nasjonalgalleriet, der så vi også disse bildene:

 "Fra Sandvikselven"1890, olje på lerret

 "Avskjed" 1878, olje på lerret. Tidlig maleri som vi ser
Men sjekk detaljene, fantastisk!

" I borgerstuen" 1877. 
Disse to maleriene er helt ukjente for meg og ikke typisk Harriet bilder, men fra studietiden.
Morsomt at de tilfeldigvis hang der nå, for de skifter utstilling stadig vekk!

Så følg med så ser du hvordan utstillingen blir.......

8 kommentarer:

  1. Så flott å se, og så gøy å høre på Gunnar Danbolt da, han er et funn :) Er litt euforisk om dagen, etter å ha vært med på åpningen av KODE 1 og på foredrag om Dronningens kunst, veldig gøy å se disse bildene akkurat denne morgenen :) Ha en vakker dag Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er alltid morsomt å være på åpninger.
      Det blir en lang dag i dag til Uvdal stavkirke, og tømming av bil. Så blir det montering i morgen, det er alltid spennnende å få til.
      Jeg drar nok for å høre på foredraget i juli. Ha en flott langhelg!

      Slett
  2. Gratulerer med enda en spennende utstilling, Ingun! Denne skulle jeg gjerne sett! Kanskje det blir en mulighet i løpet av sommeren :) Klem fra Jorun

    SvarSlett
    Svar
    1. Den skal stå til 18 august, så er man i nærheten har man mulighet.....
      Men du skal antageligvis til Lillehammer, da er det ikke langt til Ringsaker og Sveinhaug gård der jeg og to av brødrene mine skal ha utstilling.

      Slett
  3. Lykke til med ustillinga! Skal følge den! Flott å oppleve Harriet Backers bilder. Skulle gjerne fått med meg mer av slikt, men når en bor litt utafor allfarvei......

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå er den montert i to hus på Bygdetunet. Uvdal stavkirke var helt fantsatisk.

      Slett
  4. Jeg er sent ute med kommentar, da vi kom tilbake fra Malta i natt. Det ble en flott uke, slik du sa det ville bli.Legger ut innlegg etterhvert.
    Jeg elsker slike bilder du viser - nydelige!
    Lykke til med ny utstilling. Du ligger ikke på latsiden!
    Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var lykkelig når den var oppe. Det ble en fin utstilling i to forskjellige hus.
      Jeg ligger ikke på latsiden, for nå er det en utstilling til som jeg skal ha sammen med brødrene mine som skal opp i Ringsaker.
      Flott at turen var vellykket!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!