tirsdag 20. juni 2017

Ny ustilling "KLEPPANSOMMER" på Sveinhaug Gård i Ringsaker!



Sveinhaug gård ligger ca 2km fra Moelv og like ved Steinsholmen som har helleristningsfelt og Ringsaker kirke.
Det sies at det er Svein som ligger i graven der, han var nok en høyt aktet person på 600tallet, mer vet jeg ikke.

Ingeborg Sørheim driver gården med godværskafe, overnatting og selskaper i dette huset

Sommeren er her, og vi ønsker velkommen til stor sesongåpning med godværskafé i hagen, hagebutikk på låven og sommerutstilling i galleriet. Nå går vi inn i den travleste, men også den morsomste sesongen her på Sveinhaug, med mange unge ansatte i sommerjobb, stor trafikk i kafeen, butikken og galleriet, og ikke minst alle de hyggelige langveisfarende gjestene til middag, overnatting og frokost på pensjonatet.
Det ligger i naturskjønne omgivelser med utsikt til Ringsaker kirke

Her drives det et aktivt hagebruk, jeg mener hun sa at det var ca 20 ulike rabarbraplanter hun blant annet har her.

 Et stort rom som skal fylles. Ådne Løvstad er med oss og tar i et tak. Det har akkurat vært vasket og det er fuktig på gulvet enda.

 Ingeborg disker opp med kaffe og mat, herlig i sommersola.
Ådne, og brødrene mine Svein-Tore er billedhugger og Geir er maler og grafikker.


 Ja, hvor starter man å henge opp? Her har jeg i allefall pakket ut noen av mine ting.

Geir sorterer og ordner


Her har Geir fått opp fire av sine store akvareller

 Noe av mitt har jeg hengt opp, med emballasje. Pleksiglass tåler ingen ting før det er riper.

 Opp på vegg kommer det etterhvert og kanskje er det flyttet eller ble det slik?

Noen av mine nåler og monter med ringer.
Jeg endte med ca 40 ringer, så liker man store unika ringer så er det noen her

Svein-Tore har laget denne bysten av vår bestemor, i bronse.
Dette var bare en liten smakebit!

Stor sesongåpning på Sveinhaug gård til helgen

Fredag 23. juni kl. 18.00: Åpning av KLEPPANSOMMER i galleriet. 

De tre veletablerte og anerkjente kunstnerne Ingun, Geir og Svein-Tore Kleppan, har gått sammen om en stor mønstring av sine arbeider. Tre søsken, alle utøvende kunstnere, ulike i teknikk og genre, men også med et solid felles fundament. På åpningen får vi høre mer om dette. Velkommen til vernissage med bobler og snacks, musikk og kunstnersamtaler.- Gratis
Etter åpningen står bordet dekket i storstua, og vi samles til stort og lystig kunstnertaffel med kleppantrioen som hedersgjester. - Bestil log betal. henv link under

Lørdag 24. juni kl 11.00-16: Sesongåpning av Godværskafeen, hagebutikken og galleriet. 
Omvisning og kunstnersamtaler i galleriet hele dagen. 

Søndag 25. juni kl 12-16.00 Åpen kafé, butikk og galleri. 
Jazza kafémusikk med unge musikere kl 13.00, omvisning og kunstnersamtaler i galleriet hele dagen.

Fra og med denne helgen er Godværskafeen, hagebutikken og galleriet åpent hver dag ut juli, 11(12) -16. 



                 VELKOMMEN!

8 kommentarer:

  1. Så morsomt Ingun.
    Jeg skal stoppe å se den utstillingen.
    God sommer fra Liv

    SvarSlett
  2. Så gøy å se, masse lykke til med sommeren Ingun :)

    SvarSlett
  3. Så flotte arbeider! Må være ekstra hyggelig å ha utstilling sammen med sine brødre.
    Og for et fantastisk sted å ha utstilling - her er det vakkert! Håper det kommer mange skuelystne. Lykke til ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får svinge av ved mjøsbrua og ta av til Moelv, Så Ringsaker kirke og ca 500 videre. ca 3-4 kilometer totalt fra Birisiden kan jeg tenke meg.
      Ha en flott st. hans!

      Slett
  4. Lykke til med flott utstilling! Skulle gjerne vært der og tittet, og sett på de flotte ringene dine. God sommer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er morsomt å stille ut med søsken for mange år siden hadde vi en felles utstilling alle fem søsknene. Alle har gått på Kunst og håndverksskolen og de to som jeg stiller ut med har også gått på Kunstakademiet. Så vi liker å skape, alle i ulike rettninger.
      Ha en flott St.Hans i morgen.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!