lørdag 21. oktober 2017

Amund Kleppan, fikk Talentprisen under Dølajazz på Lillehammer.

Litt familieskryt:
Amund, mitt tantebarn(nevø) er musiker på trommer, han fikk i går en flott hederspris under åpningen av Dølajazz på Lillehammer. Han er sønnen til broren min Svein-Tore Kleppan, som bor på Hundorp.




Talentprisen ble delt ut under åpningen av Dølajazz, og gikk i år til Amund Andreas Kleppan. Margareta Willman fra Eidsiva Bredbånd og Mette Kari Worum fra programkomiteen sto for overrekkelsen, og juryens begrunnelse er som følger:
Årets Talentprisvinner skilte seg tidlig ut som en stort talent. Vinneren har deltatt på UKM flere ganger, både lokalt og videre på fylkesmønstring. Etter endt ungdomsskole begynte han på musikklinja på Vinstra Vidaregåande Skule. Han har deltatt på utallige konserter i byen, og er kjent for å være en god musikere med et veldig behagelig vesen. Etter Vinstra begynte han på jazzlinja på Skurups Folkhögskola. Det kan også nevnes at 12 år gammel deltok han første gang på Unionscupen under Notodden Bluesfestival som yngste deltager noen gang (det er 12 band fra hele Norge som blir plukket ut til å delta der etter audition). Nå studerer han til bachelor ved Jazz Institutt Berlin. Årets talentvinner er trommeslageren Amund Andreas Kleppan!

Innlegget har jeg lånt fra : HER

GRATULERE og lykke til med studiene i Berlin!


8 kommentarer:

  1. Dere asså! Kreativ gjeng! Grattis :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, må nok innrømme at vi er en kreativ gjeng.
      Mange kommer etter oss også om du klikker på: Søsknene Kleppan og barna deres.

      Slett
  2. Svar
    1. Det synes jeg også. Han vokste opp med instrumenter rundt seg, broren min er en skikkelig god felespiller og har laget massevis av feler, selv om han egentlig er billedhugger.

      Slett
  3. Da må dette være din nevø etter det jeg forstår? Gratulere. Ja, som du selv sier - "litt av en gjeng" denne familien din. Sterke gener! Så gøy at han har valgt musikk - og jeg elsker god, gammeldags jazz!
    En fortsatt god søndag ønskes av Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Musikk er noe hah har vært opptatt av lenge. Broren min er en skikkelig flink spillemann og felemaker. Jeg husker for ca 10 år siden drev og laget en fele til seg selv, når jeg var på Hundorp og besøkte dem. Han er bare i beg. av tyveårene.
      Det er morsomt!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!