Ja, så sitter jeg i salen og venter på at stykket skal begynne.
Jeg har tatt dette bilde før forstillingen begynner, for man får ikke ta bilder under forestillingen.
NB: Alle bildene under er fra katalogen
Frank Kjosås i tittelrolla som Sweeney Todd, han spilte veldig bra og er den barbereren, hvor stadig folk dør under hans kniv
Charlotte Frogner er husfrua hans, Mrs. Lovett, og hun har sin pai butikk hvor......ja, makaber historie!
De to var på scenen nesten hele tiden.
Charlotte Frogner er husfrua hans, Mrs. Lovett, og hun har sin pai butikk hvor......ja, makaber historie!
De to var på scenen nesten hele tiden.
Silya Nymoen har en forteller-rolle, noe som er helt nytt i dette kjente film og teaterstykket.
Jeg trodde hun skulle spille fruen, men så feil kan man ta.
Hun synger og har flere roller, dette kan hun!
Joanna, ble spilt av Mareike Wang og hadde en fantastisk stemme, mens Morten Svartveit som var Anthony nådde ikke helt opp. Eller kontrastene mellom disse to ble litt for store
Stykket var litt kjedelig i starten, vanskelig å fatte hva de sang, men det tok skikkelig av og de var et fantastisk sceneshow, med blant annet mange dukker som var veldig effektfullt, som her.
Scenefolkene var veldig synlige under hele stykket og det fungerte veldig bra, utrolig mye flotte sceneskift som var ganske så raffinert gjort.
Jeg likte stykket bedre og bedre etterhvert, og det tror jeg alle jeg snakket med gjorde også (vi var på kollegatur med jobben). Man ser og opplever ting helt forskjellig ut ifra interesser osv.
Jeg likte scenografien aller best, den var flott!
Masse fine farger, modeller, ting som skjedde, stillaset, sykkelen osv
Hentet fra katalogen/nettet:
Stephen Sondheim er ein meister i moderne musikkteater, tekstforfattar i West Side Story, men mest av alt ein allsidig komponist som Det Norske Teatret mange gonger har kunna glede publikum med. Til å skape den rette stemninga er Arne Nøst hyra som scenograf, medan Ingrid Nylander står for kostyma, slik dei gjorde påShockheaded Peter. Saman skal dei finne fram til ei atmosfære og eit univers som legg vekt på teaterleiken. Det vil bli både fargesterkt, skrudd og fullt av overskot. Det er berre å sjå fram til vårens knivskarpe thriller med skrekkblanda fryd.
Teatersjef Erik Ulfsby gyv laus på nok ei burlesk og uhyggeleg historie på Hovudscenen. No er det ikkje små uskikkelege barn som skal til pers, som i Shockheaded Peter, men ein slesk dommar, og alle som står i vegen for den hemngjerrige Sweeney Todd. I lag med kompanjongen Mrs. Lovett opnar han ei uhyggeleg blanding av barbersjappe og pai-restaurant. Todd blir etter kvart ein respektert barberar, og ingen spør kor kundane hans blir av – men som det heiter i sluttsongen i 1. akt: Alle blir servert. Og paiane til Mrs. Lovett blir umåteleg populære…
Stephen Sondheim er ein meister i moderne musikkteater, tekstforfattar i West Side Story, men mest av alt ein allsidig komponist som Det Norske Teatret mange gonger har kunna glede publikum med. Til å skape den rette stemninga er Arne Nøst hyra som scenograf, medan Ingrid Nylander står for kostyma, slik dei gjorde påShockheaded Peter. Saman skal dei finne fram til ei atmosfære og eit univers som legg vekt på teaterleiken. Det vil bli både fargesterkt, skrudd og fullt av overskot. Det er berre å sjå fram til vårens knivskarpe thriller med skrekkblanda fryd.
Teatersjef Erik Ulfsby gyv laus på nok ei burlesk og uhyggeleg historie på Hovudscenen. No er det ikkje små uskikkelege barn som skal til pers, som i Shockheaded Peter, men ein slesk dommar, og alle som står i vegen for den hemngjerrige Sweeney Todd. I lag med kompanjongen Mrs. Lovett opnar han ei uhyggeleg blanding av barbersjappe og pai-restaurant. Todd blir etter kvart ein respektert barberar, og ingen spør kor kundane hans blir av – men som det heiter i sluttsongen i 1. akt: Alle blir servert. Og paiane til Mrs. Lovett blir umåteleg populære…