onsdag 20. oktober 2010

Istanbul, nr 3

Handlestrøk for smykkesteiner ved Grand basar.
Jeg trengte bare å si at jeg var gullsmed, så slo han av til halv pris før jeg kjøpte noe, fantastisk.
Jeg viste etterpå mitt reisesvennebrev, han skjønte ikke at jeg hadde tatt svennebrev i 1975. 
Ja, det ble litt av hvert av steiner man kjøpte der. 
Fantastiske broderier fra 1600 tallet og massevis av flotte tekstiler og tepper.
Istanbul har jo vært endestasjon for silkevegen i mange hundre år, og det bærer den preg av.
Vi gikk oss vill i det nye sentrum.
 Der "orientekspressen" ble til av A.C.
Støvletter og sko har jeg et kikk på, men disse fikk stå.
 Det ble et par gressgrønne lærstøvletter.

En flott by og dra på tur til, anbefales på det varmeste.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker vakre tekstiler, så der skulle jeg gjerne vært! -Og de støvlettene hadde vel vært litt vel mye her i gråsteinlandet, vi tåler ikke så mye farger og mønstre her :)

    SvarSlett
  2. å vi tåler mye farger, mannen min synes av og til jeg er for mye klovn, men pytt.
    Men, støvlettene grenset nesten til "harry", det ble litt for mye..

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!