mandag 1. mars 2010

Vinterferien, med " REIN-ART"

Fem glade damer på skitur i Rondanet, sør.
Skal vi få se noe reinsdyr i dag, mon tro???
Ja, tenk det gjorde vi. Jeg var så ergelig på meg selv over å legge ut på tur med et lite dårlig lommekamera, men det ble da alikevell noe når jeg fikk det opp på PCen.


Vi så først denne flokken, også så vi flere og flere dyr og flokker. Da måtte vi sette oss ned å nyyyyyde synet.

Her er det mange! Mange, mange hundre dyr.


Så går et dyr oppover lia, og der starter en vandring.

Flere og flere henger seg på, rett oppover mot toppen.

Til de samler seg litt mere i klynge der oppe. At dyr kan tegne slike streker, danne linjer eller former i naturen, fantastisk. La oss kalle det "rein-art" en slik fjellkunst.
Vi hadde en opplevelse som vi nok aldri vil glemme. Man skjønner at kunst og natur opplevelser har mye med hverandre å gjøre (dette kommer jeg tilbake til, en annen dag).
Så dro vi tilbake til hytta og koste oss med helstekt reinslår, vin osv....nydelig!!!!!
Flott tur som gir mye inspirasjon, takk damer.

Damene på tur : Tone Hullbækmo, Hanne Borchgrevink, Marit Grue og Anne Kristine Thorsby

2 kommentarer:

  1. Det var jammen fine bilder,dere hadde flaks som fikk se dette.
    Savner noen bilder fra Endsætra som er så fin.
    hilsen Geir

    SvarSlett
  2. det var jammen fine bilder,dere hadde flaks.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!