mandag 31. mai 2010

Barnedåpen til pappa 11 september 1921

Denne unge mannen må være den samme som er nederst til venstre på bildet under. Men hvem han er vet ikke jeg? Han er ikke bror til bestemor, det er ingen der som heter Herman av hennes søsken, det må være en onkel eller noe slikt.
Men, det er nok fadderen til pappa, Herman Hagen?
En stram kar som det er tatt bilde av hos fotograf A Andersen på Nesna.
Et nydelig bilde med den florlette blondgardinen i bakgrunnen. Flott lys i bildet.

Bildet er
 vist tidligere
Da er det klarere: jeg gikk å kikket etter i kirkeboka.
 Foreldrene med pappa på døpsdagen. 
Johan og Ester med Marselius på fanget, pappasTante Klara på første rad. 
Fra venstre Herman Hagen, så faren til bestemor Olaf Andreas Bernhard Edvardsen, Hagen.
Mann nr 3 Kristoffer og Ida Svendsen, Løvdalen,. Dette var nærmeste nabo og gode venner. 
Leter man finner man noe hver gang, men stemmer det?


1 kommentar:

  1. Det er sikkert riktig det du har funnet ut,jeg har bedt Odd Hagen ta en titt.
    Det er jo Johan K som ligner på Gerard Depardeu.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!