fredag 28. august 2020

Åpningen av utstillingen min i Kunstbanken, på Hamar!

 Kunstbanken i Hamar på åpningen med Direktør Ingrid Blekastad til venstre. Vi tre som åpnet hver vår separatutstilling på lørdag 22 august. Buksedress Karianne Stensland, installasjon i hvelvet.
Meg med smykker i kjellerhvelvene og Elise Storsveen med tekstiler i den store salen.

Det var en fin åpning med masse mennesker. 
Åpnings talen hadde Direktøren for samlingen på Nasjonalmuseet, Stina Høgkvist. 

Karianne hadde en performans med teater, sang og gitar.

                                                               
 Jeg hadde laget et smykke for å hedre forfatteren Britt Karin Larsen, hun ble skikkelig rørt.
Her ser vi Britt Karin og meg

 Min utstilling er i kjellerhvelvene, 4 rom og i gangen.

 Aller innerst står blant annet disse, det er 40 smykker totalt


 



Det var veldig vanskelig lys å fotografere i der.
Må sees i virkeligheten!

Noen smakebiter: Astrid Lindgren i front

 Britt Karin t.v.,  Virginia Woolf og Anne Frank.


Coco Chanel, Nora Gulbrandsen, Pan Yuliang, Frida Kahlo

 Min høygravide datter Maribel og Thomas

 Gode venninner i alt for sterkt lys, Ingema, Bente og Marit

Også takk til Lise som tok med seg Britt Karin Larsen. 
Hun holder i hånden et ark som beskriver 
henne, hennes forfatterskap og hvorfor jeg ville hedre henne.


Takk til Håkon som hjalp meg med alle murveggene og monteringen

De to andre utstillerne:
 Elise Storsveen hadde noen enormt store tekstiler.

Den som ligger på gulvet blir denne

Hun jobber spennende og stort

Fantastisk morsom tekstil, man må ta en titt på og bakfra, helt annerledes


Karianne Stensland hadde en instalasjon med bilder, video og sleiv. "Vil du sjå sleiva mi?"

Håper mange kan ta turen innom KUNSTBANKEN og se utstillingene!
De står til 11. oktober.

12 kommentarer:

  1. For en flott utstilling, og stor! Litt av et bidrag du stiller med, skulle gjerne ha sett utstillingen :) God helg Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, takk for det. Den ble bra!
      Så skal jeg ha alle 7.klassingene i Hamar og lære dem litt om kvinnene, særlig med vekt på de fem fra Hamar og Elverum som jeg har med. God helg,

      Slett
  2. Dette ser flott ut! Ikke rart du har hatt det travelt med å lage så mange flotte smykker!
    Håper jeg får sett utstillingen.
    Veldig gøy at det ble en vellykket åpning, med mye mennesker. Lykke til videre!
    Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Tove. Jeg har jobbet i to år med utstillingen så jeg har brukt tiden godt synes jeg!
      Man blir veldig tom etter en slik maratonjobbing så nå skal jeg bare slappe av gjøre alt forefallent arbeid som jeg har skjøvet til side, i sakte tempo. Og gleder meg over nydelige høstdager i hagen og på sykkel.
      Ha en fin helg!

      Slett
  3. Gratulerer så masse med utstillingen! Skulle så gjerne fått den med meg! For et arbeid du har nedlagt, ikke bare i selve smykkene, men i alt stoffet om de kvinnene du hedrer med disse smykkene! Tar hatten av for deg! Og så fantastisk flott du ser ut!:-) Hilsen Jorun

    SvarSlett
  4. Takk, så hyggelig! Ja, jeg har jobbet utrolig mye og er egentlig helt matt nå etter alt som skulle ordnes. Jeg håper at jeg får stilt den ut flere steder etterhvert. Har søkt til diverse utstillingssteder rundt om i landet, men det er ikke enkelt å få det til. Jeg synes det var viktig å få ut litt dokumentasjon om smykkene og det tok sin tid. Jo mer jeg viste om dem jo vanskeligere var det å skrive kort.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Utstillingen ser virkelig fin ut Ingun, hvor lenge varer den?

    SvarSlett
  6. Fant dette først nå! For en flott utstilling og åpning! Så lekre farger på klær og sko, dere hadde!
    Håper du får stilt ut de flotte smykkene andre steder! Fortsatt lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det var litt komisk at vi alle tre stilte i gule klær eller sko på åpningen. Gult er kult!

      Slett
  7. Så flott utstilling, Ingun! Monumental, nydelige arbeider. Så glad jeg fikk med meg åpningen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marit! Det var så hyggelig at du kom og tusen takk for blomstene, det var hyggelig!
      Håper at jeg får flyttet den videre til et annet sted om et år eller to, driver å søker!
      Ha en fin dag!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!