søndag 15. juni 2014

Oslo, siste skoletur i år

Oslo viste seg fra sin beste side på torsdag når vi var på avslutningstur dit

1814 utstillingen på Kunstindustrimuseet, mange lekkre antrekk

Den faste utstillingen i 4 etg er alltid like spennende, med Per Spook sine kjoler, Dronning Maud og alle kjolene fra ulike tidsperioder ellers er vell verd et besøk.

Nationalgalleriet er det ikke så ofte jeg tar en kikk på nå, siden jeg ikke underviser i kunsthistorie nå.
Brudeferden er jo morsom å se og studere i virkeligheten

Jeg tok bilde inne i Munch sitt rom, det var ikke lov!

Aker brygge og sjøen fristet i dag.


fantastisk mye ny og spennende arkitektur, med Astrup Fernly museet osv

Oslo fra sjøsiden, det er en flott by å betrakte fra den vinkelen

med mange muligheter tett på.


2 kommentarer:

  1. Oslo har jo mye å by på! Uhyre sjelden jeg er der. Kanskje det blir en tur i sommer, har jo sønn og svigerdatter der :)

    SvarSlett
  2. Oslo har virkelig mye å by på. Mange flotte bilder pluss et som var ulovlig å ta, hi, hi.. Men det har vel med sikkerhet og gjøre tror jeg.
    Nå har du vel ferie?

    Varm hilsen fra nord

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!