torsdag 19. mai 2011

Tyrkiahuset i Kas, Tyrkia

Tenk å være eier av et drømmehus i Tyrkia, eventyrlandet der sør må dette bli!
Nå har jeg vært og sett Villa Jasmine som er huset til (broren min) Morten og Nina i Kas.
Ja, det ble litt mange turer etterhverandre, men slik er det noen ganger. Denne turen var en fam. tur med to av mine søsken + ektefeller.
Huset fra en annen vinkel! Frodig og nydelig var det der.

Dette stedet ligger så langt syd i Tyrkia man kan komme. Det er den greske øya Meis (Megisi) som ligger rett utenfor og noe av utsikten fra terrassen.
 Byen var en stille flott by uten alt for mange turister. Pusen soler seg ved inngangsdøra. Stille by idyll!
Her er vi på markedet og handler masse nydelige grønnsaker!
 Å bade er herlig! særlig med den...........utsikten!
fra bassengkanten.
Flott!
eller gå hundre meter ned til denne stranda!  Dette var litt om huset, men vil 
 du lese mere om Tyrkiahuset finner du det her: http://www.tyrkiahuset.com  (eller leie)

Følg med så skal dere få se bilder fra den lykiske kulturen. 
Dette er et amfi fra 1000år f.kr ikke langt fra huset
                        Om den lykiske kulturen kan du lese her: http://www.lycianturkey.com

4 kommentarer:

  1. Så herlig ut! Et flott sted virker det som. Man vil jo ha det rolig når man er på tur..

    Gleder meg til fortsettelsen...

    SvarSlett
  2. Dette så utrolig fristende ut ja. Min mann og jeg var på ferie i Tyrkia i -97, men da var vi i Kemer. Det var en liten koselig by dengang, men har sikkert vokst mye siden da. Tyrkia er et fint land å feriere i. Vi likte oss veldig godt der. Takk for at jeg fikk mimre litt :) God helg !!!

    SvarSlett
  3. Oi, oi, for et deilig sted! :)

    Har kommentert kommentaren din på innlegget mitt om bunader.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!