søndag 16. mars 2014

Hamar Kulturhus


                                  Regner med at du så tv programmet fra vårt nye: Hamar Kulturhus på fredagskvelden. 
                             Der er det et fint galleri også i kjelleren som åpnet utstilling med papirklipp av Karen Bit Vejle 
.


                                                                                                               Hamar Kulturhus Galleri

 Den første utstillingen i galleriet er en utstilling av papirklipp laget av Karen Bit Vejle.

 Detalj 
 Dette klippet går nesten fra gulv til tak. De forteller en hel historie.

Eksempler på to små klipp, et i sort og et i hvitt.
Det var vanskelig å ta bilder av rommet, når det var utstilling der, 
Dra og se på lokalene selv.
 Det er mange spennende lys og monterings muligheter, så jeg synes dette ser ut som et spennende utstillingslokale. 
Man kan se delvis ned i galleriet utenfra. Vi skal ha utstilling der om et år.


 Må nevnes at Esther H. Slagsvold, har designet de flotte navneskiltene med individuelle navn til de ansatte.



For å komme inn må du gå over dette flotte utegulvet, er det ikke nydelig!
                            Se flere bilder fra Kulturhuset på et tidligere innlegg om biblioteket

4 kommentarer:

  1. Det må jeg si, takk for at du deler med oss. Sikkert ikke hverdagskost at noen går rundt å tar bilder av utsmykningen i kulturhuset :)

    SvarSlett
  2. Så fantastiske papirklipp! Helt nydelige,spesielt det store hjulet. Hvordan er det mulig å lage noe slikt?! Stor tålmodighet må man i alle fall ha!
    Jeg så første del av åpningen av Hamar Kulturhus. Synes faktisk noen av innslagene ikke var så bra, spesielt det med Atle Antonsen. Men huset er jo fantastisk. Men, hvorfor ble ikke Fallbakken invitert? Forklaringen til ordføreren var faktisk idiotisk! Vet ikke hva du synes?
    Jeg underviste på Westerdals hele forrige uke, og tenkte på deg som underviser kreative elever. Det er gøy!
    Skal prøve å få laget et blogginnlegg om det senere i dag. Hilsen fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. At Fallbakken ikke ble inviterter stor skam synes jeg. Han tok det første spadetaket den gangen det startet, så han burde vært invitert. Men, jeg vet hvordan dette er. Min svigerfar var jo ordfører i Hamar i 16år og de tenker bare på å invitere hverandre, med koner. Det er viktig! Men har de andre nabokommunene spyttet i penger, nei!

      Antonsen var forferdelig og det samme synes jeg om kona til Jan Eggum, hun kan ikke synge. Ellers var det greit nok!

      Slett
  3. Hei
    Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din....
    Jeg har bodd i Hamar et år, og der ble sønnen min født, for snart 20 år siden.
    Jeg synes dere har fått et flott Kulturhus, og vi i vår by, Porsgrunn, fikk vårt kulturhus i fjor.
    Synd at....skam, heter det vel, at ikke Faldbakken ble invitert, Hamars store sønn!!
    Jeg er enig med deg, Antonsen var grusom, jeg hater allsang, og hvorfor skal Eggum blande inn kona si i sitt univers?
    Du lager flotte smykker, ser jeg. Jeg jobber på Husfliden, og gjenkjenner flott kunsthåndverk. Jeg har også hatt glede av å høre Karen Bit Vejle fortelle om sin papirklipp.....det er en fin historie, og det er noen fantastiske klipperier hun lager.
    Hyggelig å komme hit på besøk.
    Mvh Sylvia

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!