søndag 16. mars 2014

Sykkeltur på rismarkene ved Hoi An

Del 5
En skredder sitter helt ute på gata og syr. Eller er han en del av kafeen, driveren kansje?

Mange flotte, vakre hus med fine detaljer på taket, langs vegen

Her har det nok vært fest eller feiring av noe slag.
Man blir aldri trett av å betrakte de fullastede syklene

En bonde planter ris

Her skulle han ta et lite kurs med meg, siden jeg var så interesser i hva han drev med!

Vietnameserne som dør på jordet gravlegges på slike steder først for så å bli begravet et år seinere på gravplass
Vannhyasinter vokste det mye av langs grøftekantene. Etter å ha sett og vært båtturist på Victoriasjøen, Tanzania er dette litt skremmende. Hele Victoriasjøen i Tanzania er ved å gro igjen med vannhyasinter. Noe som vil medføre kjempekatastrofer i form av alle fiskere som lever der osv. Håper ikke den har samme grobunn i Vietnam, og skader der.En vakker blomst!

Litt lenger ut gikk rismarkene over til fiskedammer og husdyrhold

Sjarmerende liten kalv

Kvilehytter ved fiskevannene/oppdrett

Langs elva lå det slike sjarmerende båter
Fisk av alle slag
Her var det mye jeg ikke kjente navnet på

Men utrolig mye nydelig mat, delikat dandert. Rosa er ei gulerot!

Takk og farvell til Hoi An og hotell Hai Au hvor disse jentene jobbet. 
De kjente igjen Marit fra hun var der for tre år siden, fantastisk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!