mandag 23. november 2015

Etikk er viktig!




 Før Helga var jeg på seminar om Etikk i Trysil. 

 Et fantastisk foredrag av Per Anders Nordengen, som er utdannet prest og jobber med det periodevis pluss at han driver med mye annet som foredragsholder, samtaleterapi, bommulsbarna osv. En skikkelig morsom og fengende fyr som fikk meg til å le så tårene trillet. Han snakket på innpust og ut pust og var så direkte at man må bare ta av seg hatten for han.

Er jeg gammel? Ja, jeg er like gammel som far var da jeg syns han var gammel begynte han, så da er jeg nok det......Han snakket i to timer, men som han humoristisk sa, så snakker han så fort at det var egentlig innhold til fire timer. Han var innom alle sjanger av Etikk, ikke bare hva som er rett og galt, men tok opp homofili, død, moral, kroppsspråk, psykisk helse og mye, mye mer. Men, tlf som han omtalte, var kanskje toppen da han la ut om touch, og hvordan vi samtalte på den og koste med den....morsomt!

Skal man ha en god foredragsholder, så er dette en virkelig morsom og treffsikker mann!
Takk for mange vekkere og morsomt innputt til hverdagen. 



2 kommentarer:

  1. En god foredragsholder er gull verd! Selv om et tema er interessant, kan en dårlig foredragsholder ødelegge alt. Det har jeg erfart. Husker for en del år siden at en professor fra Sverige skulle holde et foredrag om farger på SAS Hotellet i Oslo.
    Det var full, stor sal da han begynte. Etter 10 minutter begynte noen å gå. Etter en hav time var salen halvfull. Da han avsluttet var det en håndfull tilhørere igjen. Jeg holdt ut p.g.a. temaet, men det var bare så vidt! Hilsen Tove

    SvarSlett
  2. Uff, ja slikt har jeg vært på et par ganger også, men ikke denne gangen. Per Anders er sønnen til Albert Nordengen, en velkjent Oslomann som også hadde store talegaver.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!