mandag 6. september 2010

Et kapitell er avsluttet!

Vi tømte huset og låste barndomshjemmet vårt på Nesøya i helgen. Huset er solgt og nye folk skal flytte inn i der. Et kapitell av mitt liv og mine søskens liv er avsluttet og nå er vi de eldste, slik er nå livet.
Alt skal vekk, gammel vev skal bli himmelseng og annet blir kastet.
Morten  og Anne Kristine.



Noen kunne kose seg i høstsola og slappe av!

 Pauser hadde vi  innimellom, Geir og Anne Kristine
Og nyter utsikten for siste gang fra frokostplassen.

Trenger jeg denne! sier Svein Tore.
 Jeg har jo litt plass igjen, til denne eller?!

Ja, der var en kontainer full! Jeg og Geir dro hjem til slutt, med hver vår fullstappa bil.
Det har vært mange lass som  vi fem barna har kjørt til våre egene hjem i løpet av sommeren.
Våre foreldre var flinke til å ta vare på ting og det kan jo være bra. Det har to sider..... slik at jeg har funnet mye int. stoff til bloggen min og mye annet ...........og at det er en dritt jobb og rydde i gammelt rot etter andre.

Jeg må innrømme at det var trist å reis derifra i går, det kom noen tårer ja!
Morten og Herman tok å fylte siste lasset i dag. 
Så nå er det slutt på å reise dit. 
Vi hadde et flott barndomshjem der, 
som vi dro til så ofte vi kunne.
Vi ble alltid tatt i mot med åpne armer og glede, av trygge stolte foreldre.

Slutt.........
Neste kapittel................................




4 kommentarer:

  1. Dette høres vemodig ut.
    Vi har fremdeles mor som er sprek nok til å leve og bo med stort hus og hage på Lillehammer. Vi ryddet loftet der i sommer fordi hun ikke vil det skal bli så mye å rydde for oss når den dag kommer.
    Hun fylte 86 år i går.

    SvarSlett
  2. Veldig fint innslag,serlig det siste om åpne armer osv.huff jeg syntes det var vemodig.
    Skulle ha tatt vare på navneskiltet,det angrer jeg fryktlig på at det gikk i søpla,men man tenker ikke helt klart i sånne situasjoner.

    SvarSlett
  3. så kult at dere ordner det så bra!
    Leikvang

    SvarSlett
  4. Vemodig når vi hadde ryddet den siste containeren, da var det liksom slutt på Nesøya.....

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!