torsdag 29. juni 2017

Bilder fra Vernissagen av utstillingen vår KLEPPANSOMMER på Sveinhaug Gård, Ringsaker


 Åpningen av utstillingen vår på Sveinhaug var 23 juni kl 18.
Det var hyggelig stemning med vakker musikk av to unge dyktige mennesker som jeg i virvaret glemte å ta bilde av. De skapte en så nydelig atmosfære i rommet. Det ble servert bobler og finger-mat til, nydelig!

Ingeborg Sørheim, driveren av Sveinhaug gård holdt åpningstale.

 Himmelen var åpen og det styrtet ned, men det kom folk

  
Ole Ansgar Olsen hadde en kunstsamtale med meg og Svein-Tore -Billedhuggeren
Geir, som er maler kunne ikke møte opp på åpningen, han var i utlandet.

 Broren min spiller fele og tok en trall. Fettern til pappa Odd, møtte også opp og sa noen bevingene ord


Her gjøres det klart til Kunstnertaffel i storstua.
Les mer om det fantastiske huset og alle aktiviteten på min blogg Verna trehus

 Det  var så fantastisk hyggelig med Kunstnertaffel i storstua.

 Alt er hjemmelaget på Sveinhaug og presentert på en vidunderlig vakker måte. 
Dette var starteren en lekker kald potetsuppe

Ingeborg fortalte om huset og dens historie og om kjente folk som blant annet Bjørnson var mye der.

 Serveringen var så lekker og sommerlig servert!

 Maten kommer fra gårdene rundt på Nes og det smakte fantastisk!
En usedvanlig hyggelig og storstilt servering jeg aldri har sett maken til!


Dagene etter, i helgen var det masse mennesker innom for da var Godværkafeen åpen, med kaffejazz.

Det er åpent  frem til 3.september.
 fra 11 - 16 hver dag 

6 kommentarer:

  1. For en festlig vernissage! Det ser ut som dere koser dere alle sammen. Flott utstilling i flotte lokaler. God sommer, Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var helt fantastisk stemning og hyggelig opplevelse

      Slett
  2. Gratulere med åpningen. Helt topp! For en oppdekning! Sen kommentar fra meg, da jeg har vært på fjellet. Ikke mye bloggtitting der!
    Dette ser helt fantastisk ut - for noen søsken! Må være kjempegøy for dere å få til dette sammen.
    Lykke til fremover! Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble fantastisk. Er du på tur til hytta send meg en melding og ta en ca 2 km omveg via mjøsbrua til Sveinhaug, ved Ringsaker kirke. Kanskje passer det for meg og møte deg og ta en omvisning i løpet av sommeren.

      Slett
  3. Så storslagent! Gratulerer med åpning, veldig gøy å se bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Tine. Det var en fantastisk opplevelse, særlig den kunstnertaffelen var helt spesiell.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!