tirsdag 14. desember 2010

København....det er noe spesielt!

En langhelg i køben er så kult!

Når man har vært student i en by har man et spesielt sug mot dette stedet seinere i livet.
Litt historie:
Etter endt svennebrev som gullsmed tenkte jeg: Jeg må utdanne meg mere, på form, linjer, ulike teknikker ja alt. Egentlig kunne jeg bare å lodde og file når jeg var ferdig utdannet svenn.
Jeg søkte på kunst og håndverks skolene i Oslo og København og kom inn begge steder og var 20år.
 Hjelp, hvor starter jeg?
"Å dra  til KBH, det går iallefall ikke", sa mor.
Det var det sparket jeg måtte ha for å bestemme meg for å dra  avgårde. Jeg klarte det og tok min diplom eksamen som det het den gangen.


Vi dro tre damer avgårde tidlig om morgenen (Esther, Brit og meg) og var i København allerede kl 10 lørdag morgen. Da var det å ta en runde rundt hos de nærmeste metallbutikkene innen kunsthåndverk som enten hadde kaffe med noe godt i, eller vin til kundene på morgenen.
Shopping, lang lunch, teater og deilig mat rakk vi lørdag.
Her er bildet fra lunch hos Peder Okse!

Søndag kom vi oss ut i  Christiania på julemarkedet der.
Den grå hall var pyntet! og utenfor som her!
Der var det utrolig mye flott, men så mye folk!! puh hæ!
Ettermiddag med Dorit på Nytorg, det var hyggelig å treffes igjen.


Mandagen gikk med til å shoppe og beundre vakre ting i København, den vakre Opraen.


Jeg skjønner ikke at jeg var borte bare i tre dager, jeg har følelsen at jeg har vært vekk ei uke!!!

2 kommentarer:

  1. Så det er der du har vært :)
    Høres ut som en deilig tur! Sikkert fått handlet en del til jul, da.

    SvarSlett
  2. Ja - dette var virkelig en hyggelig start på en god tradisjon! :)Esther

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!