onsdag 26. januar 2011

Fødselsdag er ikke hver dag

Dette bildet er fra 1955. Jeg er baby, mamma og brødrene mine. 
Bildet er fra sætra, der hadde mamma  vært budeie i mange år, Hundorp i Gudbrandsdalen 
Sjekk den flotte bilen vi hadde.Den var den mang historier rundt, men husker særlig at pappa fortalte da han mistet bremsene nedover den bratte vegen fra Amundgård og ned til vegen på Hundorp.
Det gikk bra, det gjorde det alltid!

Denne jenta er meg, som fyller år i dag!
Jeg kom til verden en kald vinterdag på Lillehammer Røde kors 1955. 
Mamma skulle bare besøke ei venninne der. 
Men med de to brødrene mine på sparken opp alle bakkene ble det for slitsomt og jeg kom.
                                                              Litt endringer underveis.... ja!
                                                              Men glad i kjoler er jeg enda!

1 kommentar:

  1. Gratulerer så masse med dagen! For ei flott dame! Og for ei skjønn, lita jente du var :)
    Vi hadde en liknende bil med store skjermer.
    Det var en brun BMW med nr E-8050. Dette går jeg rund og husker 50 år etterpå,- he, he...

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!