tirsdag 26. juli 2011

Utstillingsstopp langs vegen til DK, 1. stopp

Ja, så var utstillingen i Ålbæk/Skagen over og avsted dro Ragnhild og jeg for å hente "Taiga utstillingen" vår.

Det er mye å se langs vegen, så her er noen av hva vi så:
1. stopp Jevnaker. Vi skulle egentlig bare ta en rask kopp kaffe på glassverket, men der var det en fin utstilling av Lise Skjåk Bræk og den måtte vi bare se.
Denne drakten var bare helt utrolig vakker i den skjønneste silke, med nydelige detaljer.

Hun er tekstilkunstner og har laget utrolig mye lekkert. Disse kreasjonene er laget med inspirasjon fra bunader og de fineste stoffer fra Kina. De er satt sammen på en raffinert og delikat måte både i farger og mønster.


Her ser man feks en bluse i halsen, man må studer dem for å nyte alle de vakre detaljene.


Eller de tunge dekorbordene som er er fryd å beundre og særlig når det er skjøt inn elementer.
Det som var så utrolig var at vi kunne gå rundt å se og kjenne på kostymene.(pris ca 30.000,-pr.)


 Så var det utstilt mange opplandsbunader og mye annet tilbehør.
Ulike gamle vesker til ulike bunader (bak glass)
 Nydelige gamle fingervanter, slike kunne jeg tenkt meg!

 Gamle dåpsluer til jenter og gutter i alle farger og mønster.

Kroner elsker jo jeg, så her er et eksemplar fra Oppland

1 kommentar:

  1. Litt av noen priser på de draktene, men det er nydelige ting.
    God sommer Eva

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!