torsdag 28. juli 2011

Blaafarveværket, stopp nr 2.

Anders Zorn og Odd Nerdrum møter hverandre i år på Blaafarveværket.
Anders Zorn regnes blant Sveriges mest berømte malere. Han levde i perioden 1860-1920. 

Han er også kjent fordi han portretterte så mange kvinner og var vistnok litt mere glad i kvinner enn normalt, sies det. 
Jeg synes Zorn sine bilder er utrolig vakre både i farger, penselstrøk, komposisjon og stemning.
.
Anders Zorn og Odd Nerdrum  er to malere som ikke burde vært stilt opp mot hverandre på den måten synes jeg.
De er dyktige begge to på hver sin måte, man kan ikke sammenlignes.

Odd Nerdrum sine bilder er spennende på sin måte og særlig de store bildene som man oppdager nye ting i etterhvert som man studerer dem.

Alle disse bildene her er hentet ifra nettet, det var naturligvis ikke lov til å ta bilder der.

Hvergang man er på Blaafarveværket må man bare kjøpe med seg noe blått glass.
NB: jeg har blått glass i vinduene mine også, det er så vakkert.

Stopp nr 3 finner du på min andre blogg:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!