søndag 6. mai 2012

Onøy, 2. januar 1945



Bildet av Arnold, 
skissen er fra 43 og  ferdig tegnet i 1946 av pappa Marselius Kleppan


Tuberkulosen tok Arnold, han fikk ikke oppfylt sine drømmer om å bli forfatter.

 Arnold Oskar Kleppan født 9 juni 1923.
Det var et hardt slag for alle, særlig bestemor kom aldri over det å minste sønnen sin, Arnold.
Snufs!
Jeg har blitt glad i denne unge mannen (onkel), etter å ha lest dagbøkene hans fra 1936- 44.



Egentlig hadde jeg bare tenkt å skrive om Arnold sine dagbøker, og bare det!
Men, jeg har bestemt meg for å skrive frem til på 60 tallet.
Har såpass mye stoff at det kan bli interessant.

Det blir hvordan det gikk med pappa, som flyttet til Lillehammer.
Traff mamma og så kom vi ungene..........
så følg med!



2 kommentarer:

  1. Å, nei! Jeg så ikke denne komme!
    Det er det jeg sier, dette er som en roman.
    Jeg har fulgt denne unge mannen gjennom dagbøkene som du har fortalt fra, og at han døde så ung kom som et sjokk. For en fin måte å bli kjent med en onkel du faktisk aldri har møtt.
    Du har greid å få meg også glad i ham. Nå sitter jeg med tårer i øynene her!

    Bra du har bestemt deg for å la fortellingen fortsette. Det kan ikke slutte her!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes dette var forferdelig, gruet meg til å legge ut dette på bloggen. At det ikke finnes noe brev eller annet fra det siste halve året han levde, er merkelig. De har tatt vare på alt annet i andre perioder, som jeg har kunne bruke her.
      Den sykdommen var forferdelig!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!