søndag 25. oktober 2020

Blogger`s Sunday Walk



Det er ikke alle som har fri på en søndag, her holder jernbanefolk på å reparere noe på jernbanebrua. 
Det er ikke særlig hyggelig å gå på tur i dag i vind og regn, men en liten tur ble det.

Vikingskipet ligger ikke langt fra meg . Her har jeg superoversikt fra fugletårnet like ved. Det er  ganske høyt.


Jeg må innrømme at det var litt skummelt i vindkastene oppe i tårnet, men vakker utsikt!

Vått er det i dag, nesten ingen biler på denne  parkeringen, med utsikt til Helgøya 

Til Ottestad og høstfarger. Det er ikke kaldt, 11 varmegrader .

Skulpturen utenfor Vikingskipet av Carl Nesjar tror jeg aldri jeg har sett med vann, som spruter. 
Den er ganske fin om vinteren med snø og is.

Piktogrammet på skøytehallen, Vikingskipet husker nok alle. I dag var det åpent for alle til å gå på skøyteisen der inne og det var fult av folk med alle typer skøyter og utstyr. Det var et gratistilbud, men man måtte melde seg på. Corona-corona...flott at så mange var der.

Utenfor står også en skulptur av Hjallis, som broren min billedhugger Svein  Tore Kleppan har laget. 

Jeg går på noen stier langs Mjøsa i Åkersvika

Her har noen hygget seg og glemt grillen,


Ellers var det ingen andre på min veg 

Det var deilig å komme seg ut uansett regn og vind. 

Hjemme i hagen blomstrer det enda selv om frosten har vært på besøk.

Dette ble turen i dag!

                                                                     Andre som var på tur

2 kommentarer:

  1. Så fin tur du hadde! Vakkert ved Mjøsa! Jeg underviste hele forrige uke, og så glemte jeg hele Bloggers Sunday Walk. Jeg pleier å være med. Tar det igjen neste gang. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var et ufyrselig vær. Egentlig dumt at jeg la ut de bildene, jeg skulle jo ha tatt med fra søndagen før som var strålende. Da var jeg på sykkeltur til Stange. Men poenget er vell at man skal ikke bare vise solskinnsbilder, men slik det er!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!