tirsdag 27. april 2010

1. oktober 1937, brødrene Kleppan leker

Arnold var født 9 juni 1923 og pappa Marselius var født 13 juni 1921.
De sitter og leker seg og har dannet sitt eget flyselskap. Arnold har skrevet ned nøyaktige data og pappa har tegnet flyet "TERNEN" fra alle vinkler. Det er som en tegneserie, jeg har ikke skannet inn alle. Dette er bare litt fra en søt bok som to gutter på 14 og 16 år har brukt kveldene til. ...før tv kom!









så var det litt mere data fra leken, det er side opp og side ned.


Som du ser hadde gutta økonomisk sans og orden. Det selskapet kunnet godt bra, eller...........

Kult er det iallefall!

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke så god greie på forretninger, men det er jo helt fantastisk flotte tegninger av en ung gutt!
    Så morsomt å finne slike ting!

    SvarSlett
  2. Dette er jo helt usedvanlig for 16-17-åringer,tenk å sette seg inn i regnskaper og virkelig praktiske utfordringer i et flyselskap.Synd de ikke fikk mulighet til mer utdannelse.
    De tegningene jo avsindigt fine,sikkert sett etter foto i et magasin eller bok.
    Dette er spennende Ingun

    SvarSlett
  3. Superfine tegninger - veldig gøy, jeg har aldri sett de før.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!