lørdag 3. april 2010

Etternavnet til Bestefar?

Hvordan ble det Konradsen? Faren het Konrad Andersen (fisker).
Jeg fant denne boka, der står det Johan Konradsen utenpå. Inni er dette ei skjønnskriftbok med dato 1911 og 1912. Så det er tydelig at det var Konradsen som var brukt som etternavn.

Pike Klara Konradsen, står oppført som fadder for pappa i kirkeboka.
Jeg har en skammel som er etter henne, der står det Klara Kleppan??? hmm

Men hvem er dette sjarmtrollet?
Så nydelig bilde med lua på snei og hjemmestrikket antrekk.
Sjekk de søte skoene.
Bildet er helt tydelig tatt hos en fotograf, det ser man på stolen og bakgrunnen. Synd det ikke er navn og årstall på bildet.
Kan det være Marselius Zahl (fra 1921) eller Arnfinn (fra 1932)?
Noe med øynene der............jeg tror det er pappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!