fredag 2. april 2010

Slekten granskes


Da var jeg igang med slektsforskning gitt!!! humm
Det hadde jeg aldri trodd, men det var bare å gå inn på kirkeboka for Lurøy så var man igang.
Jeg har et lite slektstre og navn bak på noen av bildene.
Dette er "ungene Konradsen", barna til Konrad Andersen født 1864 og Kristine Johandatter født 1865. De bodde på ytre onø.
NB: DETTE ER FEIL, det er ikke dem!
Startproblemer, men gå inn på Kleppan Historie øverst,klikk på den også den første linken Kleppan der ligger det mye fam stoff om min slekt. Fra Onøy-Lurøy og hvem søsknene til besteforeldrene mine er osv Rettet opp jan 2011.
Jeg har jo massevis av slekt Nordpå enda. Feks hadde jo Hagen O. Hagen 10barn (broren til bestemor)


Mannen til venstre er Ingvald i Ørnvika (slektning?) og til høyere er min bestefar Johan Julian By Konradsen født28 desember 1896. Han tok seinere navnet Kleppan da han og kona, min bestemor flyttet til Kleppan.
Bestemor er Ester Maria Hagen født 7 april, 1900 på Dønna og oppvokst på Træna.
( navnene står bakpå bildet)

Dette er nok bestemor Ester og tanta Klara. Se så flotte tidstypiske kjoler fra 1910-20 som de har. Særlig den stripete er svært typisk, og nål på bringa skulle man ha. Stilige damer.


Klara giftet seg og fikk navnet Jørgensen, hun besøkte jeg i Lovund da jeg var 7år.
Husker det veldig tydelig, hun må ha gjort inntrykk på meg i 1962.



1 kommentar:

  1. Hei så flott at du ordner og orienterer oss om innholdet i skapet.Dette er jo veldig interessant.
    Sjarmtrollet på bildet er helt sikkert Arnfinn og de to søstrene Koneradsen (var bare en søster)er Ester og Klara mener jeg å gjennkjenne.
    Det bildet av Arnold er jo sterkt det er helt nytt for meg men jeg ser han lignet på fattern.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!