søndag 30. januar 2022

Oppsummering, Januar 2022

Sola har kommet tilbake og lager flotte dobbelt-spiraler på veggen, 
fra dagens tur med sol og sterke vindkast. 

 Hessen, Dag O. " Livet, en kort reise gjennom fire milliarder år" En morsom variant som visualiserer biologien og Darwins evolusjons teori, satt inn i reiseruten fra Bodø til Oslo. En ny variant av Jostein Gaarders "Sofies verden" som var filosofi og historie. 

Vetle Lid Larssen "Lucias siste reise", en litt spesiell bok som jeg likte etter hvert. En bok om makt, religion, kriger, kunsthistorie, feminisme, osv. 

  Modiano Patrick "Ungdomstid", roman, fransk. En rolig bok fra å være ung på 60 tallet i Paris, nydelig Modiano stil.

Johan Sebastian Welhaven, "Digtets  Aand" Til Anitas Diktlesersirkel 2022,
Verden og buksene av Kaja Schjerven Mollerin, et fint Gunvor Hofmo. fragment.


 Sara Stridsberg "Hunter i Huskvarna" novellesamling, spesiell og flott!

 Det Åttende Livet. En fantastisk roman om livet fra 1900 - til i dag fra Georgia. Der vi følger en familie på godt og ond. Om makt, krig, kjærlighet, savn, historie, osv. 
Håper mange orker å lese denne mursteinen, den er fantastisk bra!


Dette ble en måned med to mursteiner, stille, rolig og fin. 

                                                     





Snart åpning av utstilling, montering til uka, også kan jeg slappe av. Selv om jeg ikke har laget så mye nytt, er det mye som skal ordnes. 

Ha en fin februar :)

6 kommentarer:

  1. Så januar er over snart ja? Hm, så fort.. En fin knippe bøker du har der. Jeg har bare lest Lucia av disse, men har Stridsbergs Husqvarna på lista mi.
    Ønsker deg en fin februar Ingun:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får ikke lest noe mer denne mnd, så derfor ble det oppsummering litt tidlig denne gangen.
      Ønsker deg også en fin februar. :)

      Slett
  2. Vips sa det, og så var januar over. Jeg har faktisk ikke lest noen av de bøkene du har lest, det var uvanlig. Men jeg har lest to bøker fra 1900, Morgenrød og Sjelemaleren, så kanskje jeg skal prøve meg på Det åttende livet også.
    For en fin kunst sola kan lage!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sjelemakeren skal jeg lese etter hvert. Ser jeg faktisk bare har blogget om Fatimas Hånd, med har lest flere av han, det må være før jeg begynte å blogge.
      Morsomt at vi har lest helt ulike bøker, det er ikke så ofte.
      Ja, morsomt med dobbelt spiralen som vindeltrappene lager i sola.:)

      Slett
  3. Fin liste. Ikke bare fordi jeg har lest og likt to av dem selv :)Skal starte på Lucia neste uke.
    Det blir spennende med utstilling!
    God lesefebruar

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Lucia er litt treg og forvirrende på starten. Lykke til :)

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!