fredag 1. mars 2024

Februar oppsummering 2024

 


                               Onsdag var det kaffe og kos på terrassen i Furnes, herlig å kjenne sola.


Vinterhagen" av Kristin Hannah. En feelgood roman, som det er mye bra i, men slutten skuffet. Fra Amerika, Russland og Alaska

 Frode Grytten "Den dagen Nils Vik Døde" En fantastisk vakker bok. Brageprisvinner skjønnlitteratur 2023. Roman fra Vestlandet.


Sylvia Plath "Glassklokken" en bok i Elidas Boksirkel 1001 bøker. Kat 4, Amerikansk forfatter.  


 Leo Tolstoy "Anna Karenina" en bok i Elidas Boksirkel 1001 bøker. Kat 5.Wild card. Så den siste filmen om igjen, den var ikke så imponerende denne gangen på pc.
.
Felefeber av Elin Hansson, en fin og ærlig ungdoms bok om å være homofil på bygda.


 På høye hæler over Grønland, en morsom og sprudlende feelgood roman


 Hanne Ørstadvik, en fortsettelse av boka ""Ti amo"  om hennes live som enke.
Ikke helt ferdig lest, mangler noen sider...omtale kommer.

 Anka Ryall "Hanna Resvold -Holmsen" biografi om Hanna fra Vågå, som ble en artisk pioner, botanikker og en viktig naturvernkjemper. Kvinneprosjektet mitt, jobber med dette smykket nå og tror jeg får det til. . . 


Alberte og Jacob, En bok i Elinas Boksirkel , 1001 bøker. Kategori 12. 
I bok i trilogien, en nydelig bok.

 2. boka i Alberte-serien, det har gått noen noen år og handlingen er fra Paris og fra kunstnerlivet der. 

Februar har vært en fin jobbe måned på verkstedet, og jeg har fått laget en del smykker til Pop Up utstillingen i Elverum i morgen lørdag og til Kvinneprosjektet mitt. Har kost meg med noe feelgood romaner som lydbøker under jobbing, og div andre bøker. 

Cora Sandel bøkene om Alberte trodde jeg at jeg hadde,lest, men det var kun Kranes konditori jeg hadde lest for mange år siden. Cora Sandel imponerte meg, driver med den siste lydboka nå. Hun skal jeg nok ta en nærmere kikk på, har biografien om henne i bokhylla. 



7 kommentarer:

  1. Et stort antall bøker du har hørt eller lest... Jeg elsker å lese biografier. Jeg leser for tiden historiske romaner, som jeg ikke har gjort så mye før.
    Det er flott at du har gjort gode fremskritt i verkstedet ditt, det skal bli fantastisk å se noen av de nye kreasjonene dine på et tidspunkt.
    Mange varme hilsener til deg fra Viola.
    Jeg ønsker deg lykke til med utstillingen din, kjære Ingun.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelige kommentarer. Jeg koser meg med å få tid på verkstedet, skal ha utstilling i Vågå til sommeren, men vet at tiden går fort dit! ØNsker deg en fin mars mnd.

      Slett
  2. Ser ut som en fin lesemåned. Jeg har lest Alberte og Jakob, Ørstavik sin bok og Glassklokken. Har sett Anna Karenina på kino, og kjøpte boka da, men den ble liggende.. Skulle gjerne ha lest den også, men du vet.. Filmen var utrolig sterk.
    Ønsker deg en fin mars:) Godt at det våres:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Cora Sandel imponerte meg, likte kanskje bok nr 2 best i serien. Den tredje er slik det ofte blr med siste boka, mye prat, og kaotisk osv.
      Jeg har faktisk sådd tomater og paprika alt, så våren er på gang.:)

      Slett
    2. Så kos å ha sådd:) Skal hive meg rundt å sette ned noe før det blir for sent jeg også:)

      Slett
  3. Det er så godt med vårfornemmelser, i helgen har jeg ordnet til på terrassene mine, både den ute og den i innglasseringen. Satt ute og leste i 10 grader på lørdag, det var nydelig.
    Ser du har lest tre 1001-bøker denne måneden, godt jobbet! Jeg skal i gang med Paul Auster nå, men ble helt oppslukt av Stein i silke, så det får bli i morgen.
    Jeg begynte på den nyeste til Ørstavik, men den forsvant tilbake på biblioteket, uten at jeg var kommet halvveis. Sånn kan det gå...
    Håper utstillingen gikk fint i helgen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser fram mot våren. Jeg har alltid gode planer om å lese alle 12 bøkene i "1001", begynner sterkt og så faller man plutselig av. Men har fått lest fem allerede, så det bra.
      Ørstavik sin bok forsvant på book bites for meg også, så jeg manglet bare avslutningen. Har bestilt den på biblioteket, en følsom og fin bok.
      Utstillingen gikk ok, morsomt med Pop Up!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!