torsdag 1. desember 2011

Filmer som var populære i 1943


 Pappa ble en skikkelig film entusiast når han bodde i Vefsen.
Ja, jeg har denne sorte notisboka som pappa skrev når han var i AT.
Han har i denne boka skrevet opp sanger og filmer som han har sett i perioden!
Ganske så fantastisk funn!



 Han har skrevet om filmene og sangene hulter i bulter etterhver som han opplevde dette.
Jeg står på den påstanden at han hadde nok vært blogger i dagens samfunn om han var i live og ung.
Arnold skriver i et av brevene til faren at han er alvorlig bekymret for Marselius, han tror aldri han vil flytte tilbake til Onøya etter alt han opplevde med kinoen og alle vennene.


Så selv om det var mye kinogang for han som så mange andre under krigen,
 tegnet han også mye.
en fin liten serie av observasjoner.

 Så var den på vannet!
Et annet fartøy, det står ikke dato på tegningene, men disse er fra 1943.

2 kommentarer:

  1. Så morsomt å finne en slik filmoversikt!
    Fine tegninger.
    Liv

    SvarSlett
  2. Så morsomt!
    Og med fine overskrifter i forskjellig utforming til hver film :)
    Og de flotte båttegningene, da!
    Jeg er litt på etterskudd med kommentarene. Har lånt bort pc-en min til min nyutdannede og hjemkomne sønn som har slitt ut sin i studieperioden. Nå venter han med å kjøpe ny til han får jobb og lønning. Så da må jeg "låne" min innimellom :)

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!