lørdag 17. desember 2011

Desember 1943

 Jeg leser i et av brevene at pappa fikk permisjon fra AT og kom hjem til jul.
Bestefar kom nok ikke hjem, han var i Oslo.
Denne lille akvarellen som er tegnet på dårlig skissepapir er Træna, sett fra Onøya
Mer om Træna her bilder og slekta, bestefaren som bodde der.



Dette er en tegning som pappa har tegnet av et hus. Han var så for tvilet over hvor dårlig huset i Kleppan var og  skriver at nå må krigen snart ta slutt, slik at de kan få mulighet til å sette i stand huset. Råtne stokker i kjøkkenet og glissent.

De feiret iallfall jul der i 1943 og koste seg så godt de kunne!
En liten julehilsen til alle som følger med på disse innleggene om brødrene så vil jeg si:
GOD JUL og GODT NYTTÅR!

Jeg kan på statistikken se at det er utrolig mange som er inne på disse sidene og det er så hyggelig!
Det kommer mer i januar, da blir det om 1944.

2 kommentarer:

  1. For en nydelig akvarell!
    At huset var dårlig, gir jo også et tidsbilde fra krigens dager. Tror det er vanskelig for oss å sette seg inn i hvordan folk hadde det. Men det var godt at han fikk komme hjem til jul.
    Jeg syns jo denne historien du forteller her er rene romanen, jeg, så jeg gleder meg til å følge med videre.
    Ønsker deg også en riktig GOD JUL og ser fram til nye innlegg neste år!

    SvarSlett
  2. Jeg synes også det er spennende å lese dette. Jeg har grovsortert dette på årstall før, men ikke lest i stoffet. Så jeg oppdager nye ting hele tiden.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!