fredag 12. august 2011

Ørjasæter, Tordis "Menneskenes hjerter Sigrid Undset en livshistorie"

Denne boka har blitt  et viktig oppslagsverk for meg ang Sigrid Undset og sitter og studerer ulike partier av boka til stadighet.
Jeg leste den fra perm til perm da den kom i 1993. Nå skal jeg i et kunstprosjekt jobbe videre med Sigrid Undset og driver å oppgraderer meg selv. Det blir et kvinneprosjekt med henne og Harriet Backer m. flere

Ørjasæter, Tordis hadde da boka utkom (det året) et fantastisk flott foredrag/seminar over boka på Kvinneuniversitetet på Løten. Det var veldig bra og lærerrikt.
Jeg laget i 1994 hatten over Sigrid Undsets tekst til Kristin Lavrandsdatter.
Se bildene her: Sigrid Undset

Jeg kan på nåværende tidspunkt ikke vise noe, eller si noe mere om prosjektet, det kommer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!