lørdag 9. november 2013

Art for art`s sake på Hamar

       KUNST FOR KUNSTENS SKYLD
 Et stort tomt lokale etter Hansen &Dysvik i Hamar sentrums gågate blir denne helgen et møtested for mye kultur. Jeg var innom der i dag lørdag og det var masse mennesker der. 

 Bilder og tredimensjonal kunst av alle slag inkludert film som gikk hele tiden i kjelleren.
Her er det med gamle og unge kunstnere (ikke jeg), en skikkelig møteplass.

 Noen sang og spilte fra scena, en liten pause og plutselig startet dette damekoret å synge.
Musikk av ulik sjanger, diktopplesninger, foredrag av ulike slag står på programmet 

 NØD heter denne flotte kreasjonen laget av Anna Louise Andersen og Tove Cathrine Andersen

 Spenstig stunt av dopapir

Broren min Svein Tore har laget skulptur av Bestemor "Adele",  vår mormor i bronse


Oregami, papirbretting av dollarsedler, morsomt


Laget av disse:

 Collage av Finn Aage Andersen, med mye refleksjoner i glasset

Inge Iversen har laget bjørn av skru korker.
Et fantastisk flott tiltak, så er du i Hamar området kom deg dit:
Søndag er det oppe fra kl 13.00-18.00

3 kommentarer:

  1. Så gøy! Skulle gjerne tatt en titt, men det blir litt vel langt å kjøre fra Oslo.
    Og en kommentar til din bror og hans skulptur - kjempeflott. For en kunstnerfamilie!
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett
  2. Så masse spennende og så smart å bruke et tomt butikklokale til galleri for en periode! :)

    SvarSlett
  3. Ja, fantastisk påfunn!
    Ant, blir dette et årlig stundt skjønte jeg. Bare man finner lokaler!
    Jeg får hive meg rundt....

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!