onsdag 18. mai 2016

Jon Olav Helle har utstilling på Norsk skogmuseum


 Jon Olav er en lokal kunstner med skikkelig utdannelse fra SHKS og Statens Kunstakademiet.
Han har deltatt på masse vis av utstillinger og underviser fra sitt eget kurssted i Vangsåsen, ved Hamar

Veldig flott å se hans malerier, for man kjenner han mest som grafikker

 Han jobber figurativt og litt drømmende

Galleriet på skogmuset er stort og nå er det bare noen mnd. til vi tre damene i Kunstnergruppa Taiga 
skal ha utstilling der, så her er det bare å henge i stroppen.

"Lasskjørere" heter denne etsningen og er typisk i Jon Olav stil.
En variert og fin utstilling som tydelig viser hvor dyktig håndverker han er i alle greiner av teknikker, imponerende.

Hjemmesiden til Jon Olav Helle

6 kommentarer:

  1. Flotte bilder- likte spesielt det første og tredje du viser. Denne utstillinga kunne jeg gjerne sett, men det spørs om jeg får det til...
    (Litt pirk, kanskje, men heter ikke kunstneren JON Olav, og ikke JAN Olav?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du bemerket navnet. Jeg har sjekket og du har rett, det er Jon.
      Men, det sto Jan på en omtale jeg kikket på og da skrev jeg Jan. Litt idiotisk for jeg kjenner han godt og burde vite bedre. Jeg skal iallefall rette opp feilen med en gang. Takk for at du gav beskjed!

      Slett
  2. Veldig fine bilder. Det er slike bilder jeg liker. Jeg synes bildet nr. 2 er nydelig. God helg ønskes av Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser tydelig at her kommer det frem at man har ulik smak, det er bra!

      Slett
  3. Fantastisk flotte bilder! Morsomt å se noe skikkelig bra figurativ kunst igjen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke helt hverdagskost mer, men faktisk har naturalisk gammeldags tegning blitt veldig inn igjen.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!