onsdag 5. juli 2017

En hyggelig gladmelding!


En gledelig melding å få nå.

Jeg sa opp min jobb som lærer i vg. skole og sluttet der 23 juni i år. Har blitt 62 år og kan ta ut AFP etter å ha jobbet på Elverum vg, skole i 26 år. 

Fantastisk og få dette stipendet akkurat nå. En oppmuntring for meg til bare å stå på videre.....

På latsiden kunstnerisk har jeg ikke vært selv om jeg har jobbet 100% som lærer. 
Nå har jeg to parallelle utstillinger gående en på Uvdal bygdetun, Rødberg med Taiga og en på Sveinhaug gård, Ringsaker med to av brødrene mine.
Flere utstillinger har jeg allerede avtaler med fremover....tralllllala, hipp, hurra!




11 kommentarer:

  1. Gratulerer kjempemasse, for en herlig start på AFP-livet og fortsettelse på din kunstneriske utfollelse. Du skulle bare vist hvor nær jeg var å besøke utstillingene dine, hadde det blitt regn i Bergen denne uken, hadde jeg sust sørover, men sol i Bergen er så sjeldent at jeg ble nødt å bli hjemme. Du og kunsten din står høyt på ønskelisten. Lykke til med utstillingene, og riktig god sommer Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, jeg ble kjempeglad!
      Kanskje jeg kommer til Bergen en gang i fremtiden med utstillingen også, det kunne vært gøy!
      Nå får jeg masse tid til å lese mer også!

      Slett
    2. Det må du gjøre, da må vi treffes :)

      Slett
  2. WOW!! Gratulerer- stor stas og vel fortjent!! Jeg var innom den siste utstillinga dere hadde på Skogmuseet, og uten at jeg kan påberope meg å være en kunstkjenner, var det mye (for ikke å si DET MESTE) der jeg hadde stor sans for. For meg som bare er amatør og en "synser", er det morsomt å besøke utstillinger der jeg føler meg hjemme- som jeg gjorde der. Kanskje det blir en tur til Ringsaker i sommer, det er jo ikke akkurat noen amerikatur, selv om vi har flytta oss litt nordover nå og er på Ringebufjellet.
    Uansett: nyt sommer, ferie og stipend!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig å høre at du var innom på Skogmuseet. Utstillingen på Sveinhaug er helt annerledes med mine to brødre. Ha det flott på Ringebufjellet.

      Slett
  3. Gratulerer så masse! Kjempegøy:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det blir nok litt rart å ikke hive seg inn i bilen og kjøre til skolen til høsten. Men det skal gå greit og dette var jo en oppmuntring. Ha en fin sommerdag i dag.

      Slett
  4. Herlig! - Og helt sikkert velfortjent! Håper å titte på verkene dine en gang :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid hyggelig å få stipend. Det er lenge siden jeg har hatt utstilling i Asker, men var jo med å starte Bærum kunsthåndverk i hine hårde dager i 1977 eller 78

      Slett
  5. Gratulere så mykje !!
    Flott å bli sett pris på.
    Vel fortent !
    Du blir nok ein aktiv pensjonist vil eg tru.
    Skulle gjerne besøkt utstillingane dine. Kanskje det blir
    ei anledning ein gong.

    God sommar vidare.
    Helsing Anne-Mari

    ps. Eg vart så fasinert over omtalen din om Bienes historie at eg bestilte
    den og har lese den.
    Ei fantastisk bok !
    Takk for tipset.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige ord. Så fint at dulikteBienes historie, den var flott. Ha en fin søndag!

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!