søndag 9. juli 2017

Mer om "KLEPPANSOMMER" på Sveinhaug gård, Ringsaker.


I dag og i går har jeg vært  på Sveinhaug gård og truffet mye publikum, det er så hyggelig og gå rundt å snakke og fortelle om hva vi har laget.

Det er ikke bare vi tre Kleppaner som er treklang , men også disse tre holder hus på gården. 
(uten sammenligning)

 Vi er i Prøysen land, ved Moelv og Svein Tore har faktisk med to skulpturer av han Alf!


 Geir har med mange flotte malerier og dette er akvareller
Fra et hjørne i Galleriet!

 Jeg har med bare seks "Hommage til...." smykker, men folk synes det er morsomt å høre meg fortelle om dem. Om min tolkning og hvorfor de har blitt slik.

 Sist jeg var der kom disse tre slektningene fra Gjøvik innom, det var hyggelig.
Anne Lise Iversen, meg, Elin og Marit Mathisen


 I dag var det skikkelig sommer stemning og yrende folkeliv.

 I går var det regntungt og litt stille på godværskafeen


I går var en regntung dag på formiddagen, men folk kom når sola tittet frem.
Da kan man ta en prat med hestene.
 I dag har det gått i et-med utrolig mye publikum..





Galleriet


KLEPPANSOMMER

23. juni – 3. september 2017

Svein Tore Kleppan – skulptur

Geir Kleppan – bilder

Ingun Kleppan – smykker



ÅPNINGSTIDER I JULI, DAGLIG,  11 (12) – 16.00.

Omvisning i utstillingen lørdag 8. og søndag 9. juli, og 
lørdag 15. og søndag 16. juli hele dagen.

 

ÅPNINGSTIDER I AUGUST

Lørdag 6. og søndag 7., 12 – 16.
Lørdag 13. og søndag 14., 12-16
Grupper etter avtale

ÅPNINGSTIDER I SEPTEMBER

Siste helg!
Åpent under Hagehistorisk marked, lørdag 2. og søndag 3. september, 11 (12) – 16.
Omvisning med kunstneren til stede begge dager-


Les mer om hva som skjer her:
http://www.sveinhauggard.no/?page_id=478

8 kommentarer:

  1. Gjett om jeg angrer på at jeg ikke fyrte opp bilen og kom meg østover. For en nydelig sted, og for noen flotte kunstverk! Resten av ferien skal jeg tilbringe på Island, har sittet og peilet meg ut masse spennende kultur i Reykjarvik, og natur i resten av landet. Lykke til med fortsettelsen av utstillingen deres!

    SvarSlett
  2. Lykke til med planlegging av tur til Island. Sender en lenke på din side

    SvarSlett
  3. Jeg blir så inspirert av disse innleggene! Eller, jeg blir så inspirert til å faktisk sette igang med de tusen prosjektene jeg har i hodet mitt, men som jeg aldri får ut i livet...! Mest av alt koser jeg meg når jeg klikker meg inn på siden din og beundrer :-)

    SvarSlett
  4. Heisann, så flott, nå ble jeg frista til å ta en tur nordover til Mjøstraktene.... kanskje det kan bli en realitet før galleriet stenger! Lykke til med videre kunstnerisk virksomhet - og ha fine sommerdager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært hyggelig, ta kontakt med meg så kanskje jeg er hjemme og kan ta en visning for deg på Sveinhaug i galleriet. Jeg har sluttet med undervisning nå, det blir rart når høsten kommer

      Slett
  5. Dette er helt topp! Vakre omgivelser og flotte kunstverk!
    Dere er så dyktige alle tre. Ikke vanskelig å gjenkjenne Prøysen, bildene er virkelig flotte.
    og dine smykker er helt topp. Snakker om søsken-trekløver!
    Og fargene er vakre, både inne og ute!
    Lykke til videre! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får kontakte meg så skal jeg ta en omvisning med deg, den står til 3 sept.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!