torsdag 22. februar 2018

Fantastisk skitur


Endelig etter en lang og trist februar kom sole. Da kastet jeg skiene i bilen og dro på ski til Nybygda, Ringsaker



Det var en fantastisk dag! Men tenk her møtte jeg ikke et eneste menneske på de timene jeg gikk inn over fra lysløypa i Nybygda. Det var en som hadde gått i sporet før meg. Det er vinterferie og det burde vært fult av folk her.....
Flott bu med grill. den lå hyggelig til.

Man ser langt inn i fjell. Storslått  (ikke helt topp mobilbilder, men)

Håper vi snart får flere slike dager. 

Vet du ikke hvor Nybygda er? 
Det er bygda til skiløperen Ole Ellefsæter ,han kommer derfra.
Skulpturen har broren min laget. Ole hilser folket, men ski på skulderen.

Det er sjarm med slike løyper, men for en luksus med så flotte spor som det var i dag.

4 kommentarer:

  1. Fresk luft, blå himmel og utsikt- det kan liksom kke bli bedre enn det :o)
    Fin-fine bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja, det er herlig også spise matpakka si i en solhelling og kjenne varmen!

      Slett
  2. Så vakkert - det kan jo ikke bli bedre enn dette! Men som du sier, merkelig lite folk. Slik var det også på fjellet hos oss, enda løypene nedenfor vår hytte kommer fra Kvitfjell, og kan knyttes både til Golå, Skei og Fagerhøy. Vi måtte dessverre reise hjem torsdag ettermiddag. Skulle gjerne vært der i ukevis.
    Takk for kommentarene hos meg. Du må ta deg en tur og besøke meg en gang jeg er på hytta. Enkel hytte, uten bekvemmeligheter, men jeg elsker den. Hvis ikke du har vært på "baksida" må du komme hit og se hvor vakkert det er her.
    Så flott skulptur av Ole Ellefsæter, laget av din bror. Ja Ole ble stor, spesielt i Grenoble!
    En fortsatt fin helg ønskes av Tove.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper det blir flere slike dager. Ja, Ellefsæter er laget av broren min som er billedhugger. Han har skulpturer over alt. Jeg tror bare i Hamar har han 7 stk. Han bor på Fron. Det hadde vært hyggelig og vært på baksida, for der har jeg aldri vært. snakkes mer om saken, seinere!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!