søndag 13. februar 2011

Dikt, 9.april 1941 fra Arnold

Denne akvarellen har pappa laget. Det er over fjellpartiet de 7søstre.
Denne har aldri blitt ferdig og det er mye søl som jeg har skjært vekk.
Nå er den blitt bra!



Ja, nå kan navnet til Arnold lyse vidt - som han skriver om i diktet.

Arnold er veldig opptatt av å finne et nytt stykke som de kan sette opp på Fagertun. Han leser mange gamle bøker skriver han.De driver å øver inn et stykke som heter "Seinsommar".
 Han leser også mye om tekniske vidundere og da særlig alt som har med flygning å gjøre. Han reg. 27 fly i april over Onøy.
Dagene går og de hører mye på radio, både dagsnytt fra London og fridomssenderen er populære. Det er stort sett på Gamleheimen de er å hører radio.

Det går mot påske og bestemor baker boller og Hardangerlefse (det husker jeg vi alltid fikk hos henne).Bestemor får kjøtt, svisker, risgryn og rosiner fra bestyrerinna på Gamleheimen til påske.
Arnold er en flittig brevskriver til broren Marsel.
Eller har han nok å drive med i fjøset.

Dikt er noe som opptar alle skjønner jeg. Mitt dikt til mor hadde ca hatt 300 besøk (morsdag) på 2dager!
Lurer på om noen har brukt det, ingen har lagt igjen kommentar. Det er litt dårlig gjort!

2 kommentarer:

  1. Nydelig akvarell med veldig vakre farger.
    Diktene er så rørende!

    Men hvor finner jeg ditt dikt til mor?

    SvarSlett
  2. Det ligger øverst på populære innlegg.
    Nedover på høyre side. Det er et dikt som jeg leste i mammas begravelse.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!