torsdag 10. mars 2016

Yes, Beste UB bedrift i Hedmark!

 I dag var det messe på CCstadion med 75 elevbedrifter fra hele Hedmark. Der gikk seieren til vår klasse med produktet "Drømmeputa". Det er en bedrift som trykker puter med dialektuttrykk fra Hedmark.
Så nå bærer det avgårde til NM i entreprenørskap for Design og håndverk elevene fra Elverum vg. skole.

 Det startet med 2.pris til Beste forretningside også kom det...

 2.pris for Beste yrkesfaglige bedrift også fikk de...

2. pris for beste salgsteam, da trodde vi det var slutt med priser 

 Mathias Storm Michelsen, delte ut gullbilletter til noen bedrifter også er det 8 bedrifter som er nominert til den Beste bedriften og det ble altså disse flotte elevene... morsomt!

 Ingrid takker, Elisabeth, Martine, Frida og Aleksander er glade og stolte. NM neste...
Jeg har disse elevene mange timer pr uke, men ikke i UB. Men, jeg syns det er utrolig morsomt!
Gratulerer!


3 kommentarer:

  1. Gratulerer! Det er andre år på rad jeg ikke har noen ungdomsbedrifter. Fra høsten kommer det inn som metode i den nye læreplanen. Jeg har hatt det som valgfag. Savner muligheten for elevene, men det var en del jobbing ekstra for meg som jeg er glad jeg slipper! Skal være sensor for en privatist.Moro når elevene lykkes i konkurransene! Godt jobba ;:OD)
    Har du noen forslag på påskelesestoff for meg? Har en del uleste bøker i hyllene her, men har jo også hele skolebiblioteket til rådighet! Må ikke glemme hva Tove har sendt heller....Go´hælj!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjempegøy når det går så bra.
      Vi er veldig spente på om vi klarer å få nok elever til KDA til høsten, men håper at det blir nok søkere slik at det begynner å rulle. Vi har alt hatt så få søkerer på studiespes. med formgiving de siste årene.
      Ang bøker kan jeg tenke meg at du ville likt Mankel sin bok Kvikksand, se:
      http://kleppanrova.blogspot.no/2015/12/mankell-henning-kvikksand.html
      Eller: Linn Ullmann sin De urolige og sektitallet av Ketil Bjørnstad var knallbra bøker!

      Slett
  2. Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!