søndag 18. november 2018

Juleutsiling på Galleri Fjordheim

 Ved rundkjøringen på riksveg 4 ved Mjøsbrua ligger Galleri Fjordheim. 
Et hyggelig sted å stopp opp for å nyte kunst i to hus og en kopp kaffe i hyggelige omgivelser. Juleutstillingen er åpen hver helg til og med 2. desember.

Det er en fryd å spasere den korte turen fra parkeringsplassen til Fjordheim. 
Man kan også ankomme i båt.

 Utstillingen i hodehuset er ved glasskunstner Ellen Larsson, glass

 Helt spesiell utforming og teknikk.

 I salen har også Kristine Onsrud vakre malerier.

Mads Andreas Andreassen har en installasjon og bilder i 2 etasje

 I sidehuset Anton er det mange kunsthåndverkere som stiller ut

 Fat av Kari-Anne Karlsen

 Tekstil av Aase Marie Brun

 Som vi ser er mange representert

 Ingun Kleppan, smykker på vegg og bord

 Marit Hosar, vev


Anna Østberg til venstre og kjoler av Heidrun Formo

Dette var bare en smakebit.
Ta en stopp og få en fin opplevelse.

4 kommentarer:

  1. Så vakkert rundt galleriet, og så mye vakkert inne. Nydelige smykker du lager! Og jeg elsker også glass. Virkelig mange fine julegaver! Lykke til! En god søndag ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Av og til kunne jeg ønske at Mjøsa ikke lå så langt fra Bergen. Takk for at du tar oss med på utstilling Ingun, skulle gjerne vært der. Så fine smykker du har laget, hadde jeg vært en dame som liker å pynte seg, skulle jeg investert i et kunstverk.
    Mads A. Andreassen sin installasjon hadde passet rett inn i Marit Kaldhols novelle Hønsenettingbarna, som jeg akkurat har lest :)
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, jeg ser mange utstillinger og er opptatt av det. Denne hvor jeg selv er med er må jeg jo blogge om...

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!