fredag 1. april 2022

Oppsummering mars 2022


Fantastisk opplevelse å se tusenvis av grågjess kom i flere slike ploger etter hverandre. De skulle inn til Åkersvika, der mesteparten av dem tar et stopp i våtmarksområdet. En fantastisk opplevelse og se alle disse fuglene skravle,og var litt uenige om hvor de skulle. Flokk, etter flokk....kom de.


Britt Karin Larsen  "Som hunder om natten" En politisk triller om helsevesenet, politikk og om å skrive en biografi. En roman med mye sprengstoff!

             Lydia Sandgren "Samlede verker" en god bok  om vennskap, kunstnerskap og litteratur. Fikk Augustprisen i skjønnlitteratur 2020, sverige. En stor murstein.    

  Ginzburg, Natalia "Familie Leksikon", Italiensk familie historie, med litt for mange navn og personer til at jeg klarte å skille alle

Jerusalem av Selma Lagerlöf, en klassiker som bygger på en virkelig historie om en flokk Svensker som forlot landet og flyttet til Jerusalem

 Sunniva Lye Axelsen "Invictus" om å bli plassert på et sted man ikke føler at man hører hjemme . En litt absurd roman om utenforskapet i samfunnet og en spark til tv programmene Innsjekk. Humoristisk på mange vis.

 "Når villdyret Våkner" av Jack London, fra1903. 
1001bøker,: Desember, bok utgitt mellom 1901-1960. En fantastisk rørende og god historie.  


Thomas Marco Blatt "Vi kom fra Liverpool" en fin roman, om en familie som mister alt for mange famile-medlemmer. Selv om den var trist, var den godt skrev og sa meg mye.
                                        
                                   
Diktlesersirkelen, Olav H. Hauge "Vakraste Dikt". Flott diktsamling!

      Åtte bøker: en murstein, en klassiker, en 1001 bok, en Diktlesersirkelen  og div andre. 
Mars har vært en aktiv måned, med deltakelse i utstilling på Kongsvinger. Vært på poesi-festival i Hamar, som jeg bare fikk med meg litt av. Sett diverse utstillinger på Lillehammer og Hamar. Vært mye på verkstedet, mange møter i div verv osv.
  


Fikk tid til et besøk i Sarpsborg, her er minstemann Oliver som allerede har blitt 8mnd, tiden går så fort.

Tomater og div annet er sådd, så våren og ny utetid er snart klar!

6 kommentarer:

  1. Har bare lest Invictus av dine, men har boka av Blatt her. Flott bidrag til diktsirkelen:)
    Fine bilder av barnebarn og planter som er sådd. Vi går en fin tid i møte:)
    God helg Ingun:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ser fram til å kunne være mer ute. God tur til Spania for deg :)

      Slett
  2. For en flokk du fikk knipset bilde av, det er majestetisk å se. Jeg så en liten plog på 10-12 fugler denne uken, herlig vårtegn :) Jeg har lest fire av dine bøker, lytter til Jerusalem nå, på din anbefaling. Blatt-boken likte jeg veldig godt, men Axelsen falt jeg ikke helt for. Koselig med familiebilder, og jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på dine grønne fingre :)
    God helg Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Axelsen ble jeg heller ikke helt begeistret for. Herlig at fuglene, våren og sola er tilbake, men det er fremdeles kaldt om natta. Ser fram til å jobbe i hagen. God helg til deg også :)

      Slett
  3. Et så fantastisk bilde av gjessene som trekker... det er rørende å beundre. Heldigvis er de veldig høye, så du kan høre dem langveis fra når du er i huset og raskt kan gå ut på terrassen...
    Søte ditt lille barnebarn og mamma, jeg håper du kan besøke dem ofte.
    God lesning og en stor klem fra Viola
    p.s. mine tomater er også sådd og solsikker

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var litt ivrig og sådde tomatene kanskje litt for tidlig, her er det så kaldt hver natt. Etter at jeg fikk priklet dem, skyter de i været. Barnebarna bor en biltur unna, det tar to og en halv time hver vei, men det går greit.
      Takk for hyggelig kommentar :)

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!