fredag 4. oktober 2024

Oppsummering September, 2024

Her kommer en liten oversikt fra september, bedre sein enn aldri ;). 

 Lisa Ridzen "Tranene flyr mot sør", en vakker og trist roman om å bli eldre, ensom og fratatt sin beste venn, hunden. 


Vinner av Lytternes romanpris 2023. 
En meget spennende bok, både tematisk og komposisjonsmessig.  


Nisja, Gunn Rita "Etter oss" en lettlest avslapnings roman.  



                                       
   Bumerker av Johan Theorin, svensk krim fra 2024




Denne har jeg nå lyttet ferdig, jeg ble helt opphengt i alt hva den mannen kunne fortelle om i boka. Ganske surrealistiske våpen, som han klarte å hindre kom ut i verden, men som kanskje ikke er en så fjern tanke. Litt av noen historier om forferdelige minner fra oppvekst, vold, drapsetterforskning og tanker fra en mann. Og alle oppdragene som en mann klarte å løse, med et stort mannskap i ryggen. ( En fantasifigur som overlever alt). Her var det så mange spennende historier som tok opp ulike temaer at min konklusjoner er at den bør man kanskje ha lest. Eller lytte til i 26 og en halv time.  

 Denne var nominert til Nordisk råds pris, jeg har startet på den to ganger og kommet  litt lenger hver gang, men den fenget meg ikke. For mye prat og lite handling i de første 100 sidene. Så jeg gav opp til slutt, halvlest. For meg var det ikke rett tid for denne boka, kanskje jeg finner den som lydbok, og at den vil fenge mer, seinere????

Jeg var  på Elverum Sykehus i begynnelsen av mnd. og der fikk jeg operert ut den ca 20 cm lange stål stanga jeg har hatt i låret i et og et halvt år. Det har vært et mareritt av smerter dag og natt. Nå har det gått nesten en mnd, og jeg har fått hverdagen tilbake. Nå jobber jeg i hagen, sykler og nyter livet uten smerter. Fantastisk herlig!

September har vært en fin mnd, med mye sol og fantastiske mengder med tomater og paprika som jeg har fått reddet før frosten kom. Jeg har vært på farta og sett div. utstillinger, hentet ting rundt som har vært på utstilling i sommer, og vært på div. foredrag, kunstsamtaler, hjulpet venner til å flytte inn i nytt hus, osv. En travel men fin mnd :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!