tirsdag 22. juni 2010

Bestemor, Ester født på Dønna

Ester Maria Hagen, født 7. april 1900 på Dønna og flyttet til Træna . Det er min bestemor til høyere på bilde.
 Anny Olivia er søsteren hennes og er 8 år yngere. 
Dette bildet er tatt den10 auguast 1929. 
Bestemor og Anny var svært knyttet til hverandre husker jeg, de var noen fantastiske damer. Hvor gamle de er her er usikkert, men Anny er tenåring ser det ut som.
Et følsomt fint bilde som er tatt hos fotografen på Lurøy, Alf Viking.

 
Dette bildet er av Ester sin mor, min oldemor Alida Helmine Andreasdatter født 9.mars 1877.
Hun fikk Ester som første barn, Astrid  f.1912 som nr.6 og Ruth som den siste i 1917, barn nr 7.
Tror det er Astrid  og Ruth på bildet



Et bilde til av dem. Det var 17 år mellom Bestemor og Ruth.
Ruth døde i 1940 bare 23 år gammel.
Bestemor skrev også i små bøker, her er det oppskrifsbok fra 1937
Et eksempel på oppskrifter.
Men her er det mange, trenger du en oppskrift så send meg en melding så skal du få en kopi.

1 kommentar:

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!