torsdag 10. juni 2010

Hva ligger på nett?

Jeg var inne på http://www.luroy.folkebibl.no/luroy_lokalhistorie.htm sin side for å se hva slags bilder som lå der. 


Dette bildet med bestefar Johan helt bakerst er morsomt, det er fra gamlehjemmet hvor han jobbet. 


Det var litt merkelig, det eneste ellers som var om Kleppan var bildet av Marselius Zahl Andersen, det samme som jeg har lagt ut for noen dager siden. 3.juni. Det står skrev Marcelius i Kleppan, maler under, tror noen at det er pappa? Det stemmer isåfall ikke. Onkelen  var fisker og døde svært ung på sjøen, derfor arvet pappa skriveskrinet og navnet etter han.


Ellers var det et annet bilde fra samme innlegg, slåttonn på Yttergården på ytre onøy. Der har de navnene som jeg ikke har med. Merkelig, to bilder jeg tilfeldig satte sammen og det var det som var der.


Under utvandret fant jeg Marselius Johan Andersen fra onøy som utvandret  til Winnipeg i 1903,Canada. Det var kombinasjonen av navn jeg må utforske her. Dette er spennende! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!