fredag 13. september 2019

En Italiensk affære av Lucy Diamond




En lett dameroman som passet meg fint til solseng lesing i Italia

Anna besøker sin bestemor på gamlehjemmet. Hun er litt forvirret og sier til Anna at hun ligner Gino. Hun vet ikke hvem faren er og begynner å undres. Hvem er faren min? Hvem er Gino? Jeg vil vite mer om min identitet, sier Anna.
Moren vil ikke fortelle hvem faren er.
Anna er journalist, så dette må hun finne ut av. Hun begynner å spørre tanta, som var med moren på tur til Italia, den gangen. Gino må være en italiener, er det derfor jeg har brune øyner og gylden hudfarge? Hun bestemmer seg for å finne faren, men må lære seg litt italiensk først. Hun melder seg på Italiensk-kurs.

Catrine har to unger, tvillinger. De har hun akkurat kjørt til sine respektive studenthybler og flytter derved er de ute av hjemmet. Når hun kommer hjem, ser hun mannen sin, Mike. Han er hjemme sammen med…..
Catrine går inn i en depresjon over hva Mike har drevet med. Hun har sin tøffe venninne Penny som god støtte og moralsk medhjelper. Catrine har alltid vært husmor og ordnet med de to barna og mannen, hva gjør hun nå? Penny foreslår at hun kan lære seg et språk, hva med Italiensk?

Sophie, har ikke vært hjemme i England på åtte år, hun er enebarn og uvenner med foreldrene. Hun har brukt alle disse årene på å jobbe og reise rundt i verden. De to siste årene har hun jobbet i Sorrento, Italia. Så en dag får hun beskjed om at faren er dødssyk og hun drar hjem til England. Alt endrer seg for Anna.
Hun vil være i nærheten av faren, men har ingen jobb. Jobbe på kafe og barer er det hun stort sett har tjent penger på. Hun kan også snakke italiensk og blir hyret som inn som kursleder.

Anna sin mor forteller at hun var to uker i Italia, dette får Anna til å bli interessert i Italiensk mat og melder seg på matlagingskurs også, noe som kommer godt med seinere på jobben.

Sophie sine foreldre har fulgt godt med på Sophies blogg og er stolte av sin datter. Det er moren som ordner jobben som lærer, alt ordner seg.

De er åtte personer som går på Italiensk kurset. De blir ekstremt gode venner og ser verden med nye øyner, jobber, hemmeligheter og kjærlighet blomstrer. En virkelig happy ending bok, en bok som bare ser positivt på livet.
En bok jeg slappet av og hygget meg på solsenga i Italia.

En skikkelig Feelgood- bok, med litt for mange tilfeldigheter som gikk i boks og løsninger på alt. Ok, en fin solseng bok, som det går mange av på dusinet. Forfatteren skrev fengende, det skal hun ha!

Utgitt Aschehoug, 2019
sider 425
utgitt på engelsk 2014 
Kilde Leseeksemplar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!