tirsdag 3. september 2024

Oppsummering August 2024


 "Gutten fra Napoli" En sterk historisk fortelling fra etterkrigstiden i Italia. Om fattigdom, identitet og familieforhold. 


Klara og solen" En bok om å ha en robot til venn og hjelp. Den traff ikke meg helt seln om det var en nobelprisvinner som skrev den. Lydbok fra book bites.  








 En selvbiografisk roman om en oppvekst i Colombia. Brev fra min barndom, av Emma Reyes. En forferdelig og skremmende historie, som satte meg litt ut. 









           

   Gunn Mari Nisja "Gullungen" En fin roman om å skilsmisse og flytting til et nytt sted og med møte med nytt miljø. lydbok fra Storytel.







Jo Nesbø "Kongen av Os" bok nr to om brødrene på Os. Oy, her var det mye dramatikk, og spenning. Skal se om jeg får blogget om den etter hver. Lydbok fra Book bites. 


Litt travel tid,  med besøk og mange aktiviteter, med galleri besøk flere steder,
Natthagen machbox

Natthagen,den nye låven til Trond Einar og Robert som servert kaffe og vaffel, et herlig sted. 
Utstilling fra Sagbladfabrikken, Hamar.                                                  
åpning på Fjordheim i beg av August
Nasjonalmuseet i Oslo, med mange fine utstiller. Spesielt samiske Britta Marakatt Labba var fantastisk.
Maling og istandsetting av rom i fritidshuset vårt i Furnes fortsetter, der en god lydbok er fantastisk fint å ha på øret når man maler, så det har blitt fire lydbøker i august. 

Steinar, mannen min har laget en herlig altan over inngangen. 

Deler av stua er ferdig malt med  midlertidige plasserte møblert. Soverommet er ferdig.(farge på bildet har for mye lys, stemmer ikke helt) 

         ØNSKER ALLE MINE BLOGGVENNER og andre tilfeldige en fin og fargerik september. 


6 kommentarer:

  1. Fin liten bunke dette:) Har bare lest Gullungen. Kongen av Os har jeg i hylla her. Ønsker deg en fin september Ingun:)

    SvarSlett
  2. For noen fine interiørbilder, så gøy å freshe opp så det blir så trivelig.
    Artig at du har lest Kongen av Os, visste ikke at den hadde kommet på lydbok allerede, men tiden flyr.
    Ha en kjempefin dag Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Interiørbildene er fra hytta vår, en gammel skole som var en ruin til alt innvendig er fjernet og bygget opp igjen, og etter å ha jekket huset 30 cm opp i det ene hjørnet. Et prosjekt vi har hatt i årevis, men nå tar det form og blir fra . Fra ruin til hus :)
      Jeg liker Kongen av Os, en litt halvgal historie :)

      Slett
  3. Har lest tre av dine denne gangen. Fikk heller ikke helt dreisen på Klara og solen, ei heller Kongen av Os, likte den første boken mye bedre, det er noe med Jo Nesbø og meg som ikke klaffer helt. Ellers likte jeg Gullungen veldig godt. Flotte bilder av rommene, må være fint å se at ting tar form.

    Ha en fin september, Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo Nesbø sin første bok var nok den beste, men for meg som leser så lite krim. aktige bøker var denne litt mer humoristisk i stilen. Den ble enkelte steder litt for mye død-snakk og gjentagende referanser, synes jeg. Ellers er han et oppkom med små historier og dramaturgien som han snur og vender på hele tiden. Med store sprang i spenningskurvene og litt gutteaktig, med alle påfunnene under veis.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!