mandag 4. september 2023

oppsummering August 2023

 

Litt seint, men travle dager med bygging av ny inngang i Furnes: 

Steinar snekrer og jeg skraper vinduer, kitter og maler, tre av de gamle skole vinduene. 
Vi må få det tett før høsten, regnet og kulda kommer.





"Idioten"av Dostojevskij, lest i Elidas "1001 bøker" kat: murstein


Kim Leine "Karolines kjærlighet", dansk krim fra 2022, del1. i trilogi

Marie Takvam , Dikt i Anitas diktlesersirkel
          
 "Du er bonde" av Kristin Auestad Danielsen. Om jenter, odelsrett og drift.

           
 "Skammens historie" av Thomas Vestergård og Sigmund Aas. En ganske heftig bok, man må leses i små posjoner. Lærerik og opplysende på mange måter. Omtale kommer  ....

Lewis Carroll "Alice i eventyrland", et fantastisk eventyr! "1001 bøker"


 August har bare rast avgårde:  

Tur til: Warszawa og Plock ,    Del 2: Om utstillingen  ,

Vil du lese mer om utstillingen se Kulturnett Innlandet HER


Hjemme på Hamar gror det igjen, der er det lite ro å få, tror naboen borrer etter Gull, tror jeg ? ;)  
Det graves, borres, og rister i hele huset når vi hjemme, fra de to nærmeste naboene. Til å bli gal av.

 
Bjørn Ransve åpnet utstilling på Norsk Skogmuseum, Elverum


Utstilling i Kunstbanken, 12 glasskunstnere, m. flotte foredrag. 


Naboene, ungdyra i Furnes, koser seg rundt huset

Ganske så spesiell sopp, er nok ikke spiselig.
 

4 kommentarer:

  1. 6 bøker, samme som meg. Man rekker virkelig ikke å lese så mye, hvis det er mye anner som skjer, og sånn er det bare:) Ønsker deg en fin september Ingunn:) Har bare lest Skammens historie av dine, btw.

    SvarSlett
  2. Jeg klør i fingrene etter å skape noe, når jeg ser bildene av hva dere får til. Men, jeg får holde meg til lesing og blogging. Er i gang med Leine nå, litt slow start, men det tar seg vel opp. Har både lest og, noen år etter lyttet til Skammens historie, viktig for oss nordmenn å ta med seg det de skriver her.
    Ha en super fortsettelse på uken Ingun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Husprosjektet vårt er enormt, fra ruin til snart beboelig hus, men mangler fortsatt bad som kommer neste år. Vi har heldigvis brønn, så det skal ordne seg. Mannen min elsker å drive på å restaurere og bygge nytt, så det blir bra etter hvert. Ha en fin dag :)

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!