onsdag 8. mai 2019

Del 6 - Sa Pa, farvel og så til Saigon




 Fra en opptreden i Sa Pa på fredagskvelden, hver fredag kl 21 er det underholdning, marked osv 


Egentlig ville jeg ikke ta bilder av disse småjentene, men falt for fristelsen i alt for dårlig lys.
Disse ungene og mange med dem, blir på fredag kvelden pyntet som små prinsesser og satt til å selge  foreldrenes produkter  eller bare satt der og krevde betaling om du tok bilde av dem. En pen måte å tigge på kan man si, men jeg synes de utnytter barna på denne måten. Det er turismen de ønsker å tjene på og ja, jeg var turist...
.
Maten, ja den var fersk som man ser, fisken ble slaktet på trappa.
Absolutt all mat vi spiste var utrolige god og nydelig visuelt tilberedt

En rød gammel tradisjonell leiegård. Bakgrunnen byen som eksploderer med hoteller

Noen bilder mat markedet i Sa Pa

Innmat, frister det? 

Frosker som blir slaktet, det er visstnok godt???

Fisk av alle slag og str.

Merkelig salat?
Tatt fra bil, et par utenfor kirken., de er i ferd med å bli ordnet til fotografering.
Så der er det hvit kjole som gjelder, i kirkelige bryllup.

 Vi drar fra SaPa, limosinen  kom og plukket oss opp og vi dro tilbake til Hanoi.
Disse to skulle også sitte på. 
Gutten til høyere har hentet en hund som han skal ha med hjem til foreldrene i Hanoi. 

En skjønn liten valp som blir kjempestor. Den har fått lilla farge på seg, for å finne den igjen blant de 8 valpene i kullet.
Farvel fjell og Sa Pa

De 6 timene det tok til Hanoi gikk i full fart, så jeg strikket og slappet av, men noen stopp ble det.

Marit koser med hunden og tenker på hundene hun har hjemme

Så er vi tilbake i Hanoi, der har vi noen timer før vi skal til flyplassen.

De siste innkjøp av perler osv ble gjort i gamlebyen

Morsomt å sitte og studere hvordan han får med seg disse to grønne sekkene på mopeden, det gikk!


Vi landet seint i Ho Chi Minh City eller Saigon, (begge navn brukes) der vi sove en natt på hotell.


Neste dag dro vi til Mekong-deltaet, trafikken var helt vill i Saigon. 

Neste innlegg blir fra et drømmeparadis i Sør - Vietnam, i Mekong deltaet.

4 kommentarer:

  1. Du kunne ha skrevet bok om dette, sammen med de flotte bildene. Jeg sier igjen - for en tur!
    Men det er ikke alt av den maten du viser jeg kunne tenke meg. Ikke innmat og ikke frosk.
    Men jeg blir så imponert over at de bruker disse fargerike klærne.
    Når det gjelder hunder i utlandet er jeg engstelig. Rabies er ikke å spøke med, det har vi fått erfare nå i Norge. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig med deg og hunder. Nei, jeg spiser ikke innmat eller frosk. Mor pleide å lage innmat/ kjøttkaker det greide jeg aldri og spise.
      Det var pga de fargerike klærne vi ønsket å dra nord i Vietnam.
      Takk for at du liker og synes det er spennende å se hva vi opplevde. Neste blir paradis på jord, men ,itt for varmt!

      Slett
  2. Ja, tenker på det nå, at jeg ikke skulle tatt den hunden på fanget og klappa den. Og det var mange lausbikkjer, både i SaPa, som sloss om natta, og ikke minst i Mekongdeltaet. Det kommer kanskje noen bilder av valpekullet på River Homestay? For en jobb du gjør med bilder og fortelling, Ingun.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var ikke aktuelt å tenke på rabbis når vi var der, den hunden var jo bare skjønn. Tror ikke jeg tok bilder av alle hundehvalpene på Riverside Homestay, de tok ikke jeg på.
      Kjempekoselig å lage slike fortellinger å minnes.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!